رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم ایمنی کارگاه های ساختمانی

لزوم ایمنی کارگاه های ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۵ | ۱۴۰۰/۰۱/۱۵

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن موافقت با طرح دستورالعمل حصارکارگاهی در پروژه های ساختمانی گفت: طبق آمارها حدود ۵۵ درصد حوادث کار شهرها در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد و بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد.
به گزارش اخبار ساختمان، مجید فراهانی در جریان بررسی طرح دستورالعمل حصارکارگاهی در پروژه های ساختمانی و ضمن موافقت با این طرح گفت: آمار بالای مرگ و میر افراد بر اساس فعالیت های پر خطر و ساخت و ساز ها مانند گودبرداری، تخریب و کار در ارتفاع باعث شده مسئله ایمنی در کارگاه های ساختمانی جزو ضروری ترین فعالیت های ساختمانی به شمار برود.

وی افزود: طبق آمارها حدود ۵۵ درصد حوادث کار شهرها در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد و بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد. با توجه به مخاطره آمیز بودن این پروژه ها، اشغال معابر و عدم زیبایی و عدم ایمنی برای عابرانی که در حال عبور از این کارگاه ها هستند و ایمنی خود کارگاه ها لازم است این طرح تصویب شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این کار سبب می شود ایمنی در کارگاه ها بالا برود و مسئله بعدی رصد کردن این ساختمان ها است. هیچ ارگانی مسئله رصد و پایش ساختمان ها را به طور رسمی در دستور کار خود ندارد و با سامانه بر خطی که پیش بینی شده و با گزارش آنلاین وضعیت ایمنی ارتقاء پیدا می کند.

وی تاکید کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال ۹۲ برنامه راهبردی و استراتژیک در کارگاه های ساختمانی تدوین کرد و این برنامه شامل ۶ راهبرد و ۲۷ برنامه عملیاتی است و در این خصوص شهرداری ها را ملزم کرد که این مصوبه را انجام دهند و ما اولین شورایی هستیم که این دستورالعمل را تصویب می کنیم تا حقوق شهروندی ارتقاء پیدا کند و کارگاه های ساختمانی هم ایمن شود.

طرح دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه های ساختمانی با ۱۹ رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman