ساخت مسکن برای 14500 حاشیه نشین

ساخت مسکن برای 14500 حاشیه نشین
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۸ | ۱۳۹۹/۱۲/۲۴

بنیاد مسکن ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه زاهدان، ۲۵۰۰ واحد در حاشیه چابهار و ۲ هزار واحد در حاشیه مشهد پذیرفته است که برای تکمیل آن‌ها تا پایان سال آینده، فرصت دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا تابش در ادامه افزود: در حاشیه شهر زاهدان ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را پذیرفتیم که همه آن‌ها حاشیه نشین هستند یعنی بر روی زمینی که برای شهرداری یا دولت است سکونت دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: نخستین اقدام ما در این منطقه، تعیین تکلیف زمین است و حد نصابی را به طور رایگان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر واگذار می‌کنیم و سپس پروانه صادر می‌شود.

تابش گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری زاهدان سپرده ایم تا شهرداری زاهدان پول زمین، پروانه و نظارت را پرداخت کند، سپس برای هر نفر ۵۰ میلیون وام در نظر گرفتیم که امیدواریم این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و ۳۰ میلیون کمک بلاعوض نیز برای ساخت خانه به آن‌ها پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان از دولت اعتبار دریافت کردیم و برای معابر، خیابان، جدول بندی، جوی، جمع آوری آب‌های سطحی و زباله‌ها هزینه شد و همچنین خیابان‌ها را آسفالت کردیم که این امور موجب افزایش ارزش افزوده زمین‌های آن جا شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال ۹۸ که سیل مهیبی در ۲۱ استان رخ داد تاکنون واحد‌هایی در دست احداث داشتیم که بخش عمده آن‌ها تحویل داده شد و هم اکنون ۲۱ هزار واحد شهری و ۹۰ هزار واحد روستایی در دست احداث داریم.

وی افزود: در کل ۱۱۱ هزار واحد مسکن احداثی در شهر‌ها و روستا‌های آسیب دیده از سیل و ۱۱۵ هزار واحد مسکونی تعمیراتی داریم همچنین ۱۱۷ هزار وام معیشتی نیز بعد از این سیل به مردم پرداخت کردیم.

آقای تابش ادامه داد: در مجموع هشت هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از سال ۹۸ تاکنون پرداخت و ۳ هزار و ۳۵۰ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض تامین کردیم.

وی گفت: تا پایان اسفند ۹۹, در ۸ تا ۹ استان، ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار واحد روستایی محرومان افتتاح خواهد شد.

صدا و سیما

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman