رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دماوند مطرح کرد:

4776 مسکن روستایی غیرمقاوم وجود دارد

4776 مسکن روستایی غیرمقاوم وجود دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۴ | ۱۳۹۹/۱۲/۱۶

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دماوند، گفت: هفت هزار و ۵۴۸ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و ۷۷۶ واحد معادل ۶۳ درصد، نامقاوم است.
به گزارش اخبار ساختمان، «محسن حاجی عزیزی» توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند به منظور ترغیب مردم برای بازسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین تسهیلات تکمیلی ۱۵ میلیون تومانی هم به صورت مرحله‌ای برای اتمام ساخت یا نوسازی واحد مسونی داده می شود که البته این کار پس از اخذ مجوز انجام می شود.

حاجی عزیزی خاطر نشان کرد: طرح احداث مسکن محرومین نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته که مضاف بر تسهیلات مذکور، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای افرادی که شرایط مالی مناسبی نداشته باشند، پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند تاکید کرد: مدیران اجرایی روستاها و مجموعه بخشداری و فرمانداری شهرستان باید پیگیری‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر با مذاکرات انجام شده بسیج سازندگی سپاه نیز آمادگی پرداخت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض را دارد که می توان گفت در مجموع حدود ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات برای نو و یا مقاوم سازی بافت مسکونی روستایی دماوند به مالکان داده می شود.

حاجی عزیزی با اشاره به عملکرد اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند نهاد در پرداخت تسهیلات به منظور بازسازی بافت فرسوده، خاطر نشان کرد: ۱۷۱ مورد تسهیلات به عنوان سهمیه این شهرستان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۱۱۸ مورد معادل ۴۵ درصد در مرحله معرفی به بانک است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم در بحث بازسازی واحدهای مسکونی روستایی از این تسهیلات بهره‌مند شوند و از طرف دیگر مسئولان نیز نسبت به پیگیری موضوع بافت‌های فرسوده اهتمام ورزیده و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در ادامه به بیان آخرین وضعیت چگونگی بازنگری طرح هادی در سطح روستاهای این شهرستان پرداخت و گفت: بازنگری طرح هادی یک روستا شامل "گرمابسرد، چنار شرق، کالدشت بالا و پایین، حصار بالا، خرمده، کاجان، زان، بیدک، خورین، جابان، اهران و یلقان‌دره" را در سال گذشته انجام و از این تعداد طرح هادی ۲ روستای اهران و یلقان‌دره ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستای گرمابسرد تصویب شد و در مرحله ابلاغ قرار گرفته است، عنوان کرد: طرح هادی روستاهای کالدشت بالا و پایین، حصار بالا، کاجان، زان و بیدک در مرحله کمیته تصویب قرار دارد و چهار روستای دیگر نیز در مرحله کارشناسی است.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت طرح هادی روستاهایی که افق ۱۰ ساله آن‌ها به اتمام رسیده است، نیز بیان داشت: تاکنون طرح هادی ۲ روستای یهر و آردینه به مرحله بازنگری رفته و مشاور نیز انتخاب شده و سه روستای سربندان، مومج و دهنار نیز به عنوان پروژه جدید در مرحله انتخاب نقشه‌بردار قرار دارد.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند اضافه کرد: یکی از اقدامات دیگر این نهاد در سال جاری اجرای پروژه زیرسازی، آسفالت و سنگفرش معابر روستای آرو با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان بود که در سنوات گذشته در روستاهایی همچون کلاک، مشهد و رودافشان انجام شد.

وی اظهار داشت: همچنین آمادگی داریم تا در روستاهایی که زیرسازی و جدول‌گذاری انجام شده، قیر یارانه‌ای را به منظور آسفالت در اختیار آنان قرار دهیم.

حاجی عزیزی با تاکید بر اینکه علی‌رغم کمبود اعتبارات، عملکرد این نهاد با توجه به گزارشات موجود مثبت بوده است، گفت: ۹۰ درصد از روستاهای این شهرستان حتی روستاهای فاقد دهیاری از اعتبار اجرای طرح هادی بهره‌مند شدند.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن روستایی ،دماوند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman