رییس کمیته امداد کشور خبر داد:

10هزار مسکن مددجویی ساخته خواهد شد

10هزار مسکن مددجویی ساخته خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۱ | ۱۳۹۹/۱۲/۱۴

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویی در کشور طی ۱۸ ماه، گفت: در صورت نهایی شدن این تفاهم نامه در هفته آتی، هیچ خانوار یتیمی در روستاهای کشور بدون مسکن نخواهد ماند.
به گزارش اخبار ساختمان، سید مرتضی بختیاری در آیین نمادین واگذاری ۳۲۰ منزل مسکونی مددجویی در استان کرمانشاه که در روستای برف آباد اسلام آبادغرب برگزار شد؛ گفت: ماموریت کمیته امداد توانمندسازی خانوارهای مددجو است که این توانمندسازی از سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ خودباوری و خواتکایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی شغلی و ایجاد درآمد پایدار برای نیازمندان و مددجویان در سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به صراحت از کمیته امداد مطالبه شده است، اظهار کرد: نام گذاری چند سال گذشته با محور اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت موضوع اشتغال در نگاه ایشان است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون در سال پایانی برنامه پنج ساله ششم قرار داریم، تاکید کرد: با تسهیلاتی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده در صورت تصویب نهایی در کمیسیون تلفیق و صحن می توانیم ۳۰۰ هزار شغل جدید در کشور برای نیازمندان ایجاد کنیم.

رییس کمیته امداد بیان کرد: این نهاد در دوره پنج ساله ایجاد ۳۵۰ هزار شغل مددجویی را در دستور کار خود قرار داشت اما با توکل بخدا و تلاش این نهاد این تعداد فرصت های شغلی به حدود ۹۰۰ هزار شغل رسیده است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۶ به جای ۷۰ هزار شغل ۱۷۰ هزار فرصت شغلی، در سال ۹۷ بیش از ۱۴۸ هزار فرصت شغلی، در سال ۹۸ حدود ۱۷۶ هزار شغل و تا پایان سال ۹۹ حدود ۲۲۰ هزار طرح و فرصت اشتغال در کشور برای مددجویان ایجاد شده است.

بختیاری تاکید کرد: کمیته امداد در سال های اخیر بیش از یک سوم فرصت های شغلی در کشور را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد طی هم افزایی و تعامل با بسیج سازندگی در بحث اشتغال مددجویان و تمام مسائلی که نیازمند شبکه قدرتمند بسیج است همکاری می کند، تاکید کرد: این تعامل و هم افزایی به زودی در سراسر کشور اجرایی می شود.

رییس کمیته امداد کشور در ادامه با تاکید بر اینکه کمیته امداد بسته های حمایتی متعددی به خانوارهای مددجو ارائه می دهد، گفت: مسکن پرهزینه ترین و آرامش بخش ترین بسته حمایتی کمیته امداد به شمار می رود.

بختیاری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویی در کشور طی ۱۸ ماه، گفت: در صورت نهایی شدن این تفاهم نامه در هفته آتی، هیچ خانوار یتیمی در روستاها بدون مسکن نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: مسکن در توانمندسازی خانوارهای مددجو اهمیت بسزایی دارد و به همین منظور امروز ۳۲۰ منزل مسکونی ساخته شده به خانوارهای مددجو کرمانشاه واگذار می شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان در دوران جنگ تحمیلی و انقلاب با رشادت های خود حق بزرگی بر گردن ما برجای نهاده اند که این نهاد در بحث مسکن و اشتغال برای این استان ها در سال آینده برنامه ها و ماموریت های ویژه ای در نظر گرفته است.

رئیس کمیته امداد کشور با یادآوری اینکه در چهار دهه گذشته این نهاد خدمات ارزنده به مردم و نیازمندان ارائه کرده و مهم ترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردمی بوده است، تصریح کرد: کمیته امداد توانسته با عملکرد خودش رضایتمندی مردم را به نسبه به دست آورد و امیدواریم در آینده با عملکرد قوی تر و بهتر و با بالارفتن سرمایه اجتماعی که همان مردم هستند آثار و برکات بیشتری شاهد باشیم.

در سفر رئیس کمیته امداد به استان کرمانشاه مرکز نیکوکاری کارآفرین شهرستان اسلام آبادغرب نیز افتتاح شد.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن مددجویی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman