خلا قانونی تسهیلات مسکن جبران می‌شود؟

خلا قانونی تسهیلات مسکن جبران می‌شود؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۱ | ۱۳۹۹/۱۲/۱۳

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه خلا قانونی منجر به بی ‌توجهی بانک‌های به ساخت و ساز مسکن شده گفت: باتوجه به اهمیت بخش مسکن به دنبال این هستیم تا حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به سمت ساخت مسکن روانه شود.
به گزارش اخبار ساختمان، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تامین مالی 360 هزار میلیارد تومانی از منابع داخلی بانکی در قالب تسهیلات که در تبصره 18 مصوبه تلفیق بودجه مطرح شده است، گفت: مسکن پیشران اقتصاد کشور است و اگر تولید آن راه بیفتد علاوه بر کاهش قیمت مسکن شاهد ایجاد رونق در اقتصاد خواهیم بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح مشکلات فعلی بازار مسکن گفت: درحال حاضر عرضه و تقاضای مسکن همخوانی ندارد. به عبارتی با کمبود مسکن روبه رو هستیم و این موضوع زمینه افزایش قیمت مسکن شده است.

سهم مسکن از تسهیلات بانکی را احیا می‌کنیم

وی در بیان این نکته که خلا قانونی منجر به بی ‌توجهی بانک‌های به ساخت و ساز مسکن شده است، افزود: باتوجه به اهمیت بخش مسکن به دنبال این هستیم تا حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به سمت ساخت مسکن روانه شود.

نیکزاد با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی به حوزه مسکن گفت: تاکید می‌کنیم حداقل باید ۲۰ درصد به بخش مسکن اختصاص پیدا کند. البته به اعتقاد بنده بیشتر هم باید بدهیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بیان لزوم پیگیری وزیر راه و شهرسازی برای پای کار آمدن بانک‌های کشور گفت: مجلس با توجه به وظیفه قانون گذاری که دارد اختصاص ۲۰ درصد از کل تسهیلات نظام بانکی به بخش مسکن را دنبال خواهد کرد.

فارس

برچسب ها:

تسهیلات مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman