کاربردهای شیشه رنگی در نمای ساختمان

کاربردهای شیشه رنگی در نمای ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۲ | ۱۳۹۸/۰۵/۰۱

اختراع شیشه تحولی عظیم در دنیا ایجاد کرد , به طوریکه شهرهای بزرگ جهان با به کاربردن این صنعت زیبایی چشمگیری را به خود بخشیده اند.نخستین شیشه ای که به وجود آمده,شیشه هایی بوده اند که در طبیعت از فوران آتشفشان و در مناطق آتشفشانی به وجود آمده است .
به گزارش اخبار ساختمان، تاریخچه شیشه به 4 هزار سال پیش برمی گردد. شیشه از طریق حرارت دادن و سرد کردن ترکیبی مواد سیلیس و شن و آهک و کربنات سدیم تولید می شود.شیشه رنگی با اضافه کردن نمک های فلزی رنگین به شیشه در پروسه ساخت آن به وجود می آید. در گذشته استفاده از پنجره های شیشه رنگی در ساختمان کلیساها به کار میرفت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی از شیشه های رنگی علاوه بر طرح های سنتی می توان در موارد مختلف استفاده کرد.

شیشه رنگی چه نوع شیشه ایست؟

محیط اطراف ما اگر عاری از شیشه بود چه کار میخواستیم بکنیم.امروزه به هر جایی نگاه می کنیم نوعی مواد از جنس شیشه را خواهیم دید.شیشه به این علت در زندگی کاربرد بسیار پیدا کرده که نور را بازتاب می کندو موجب روشنایی خانه یا اداره و محل کار شده است.انسان ها ذاتا به نور علاقه داشته و از تاریکی گریزان اند به همین دلیل در منازلشان پنجره به کار رفته تا نور به داخل خانه منعکس شود.

به دنیای پیرامونتان که نگاهی بیندازید میبینید که همه چیز از شیشه است.اجزای این شیشه های رنگی از ترکیبات سیلیس وآهن,منگنز,طلا,کبالت,نقره و آلومینیوم بوده که امروزه کاربرد های زیادی پیدا کرده است.شیشه های رنگی تاثیر قابل توجهی را دردریافت نور و انرژی داشته و دارای طول موج بالا بوده و از عبور انرژی در محدوده مرئی جلوگیری می کند و نور خورشید را به داخل جذب می کند از این رو می توان در مناطق سردسیر از آن استفاده کرد.

انواع شیشه رنگی

شیشه رنگی در انواع مختلفی است که به طور کلی به شیشه های ساده,رنگی ,رفلکس , لمینت ,مشجر و سندبلاست و ترنسپرنت تقسیم میشود.

شیشه های رفلکس که در روز از بیرون داخل ساختمان قابل رویت نخواهد بود.

شیشه های سکوریت برای مکان هایی مناسب است که در نمای خارجی و یا در معرض برخورد اشیا باشد که به دلیل تبلور مجددی که در کوره به شیشه داده شده است تحمل ضربه و فشار این شیشه ها 4.5 برابر از شیشه های عادی (خام )بالاتر است.

شیشه لمینت که شامل دو لایه شیشه میباشد که ما بین این دو لایه مواد رزین یا طلق پی وی بی (pvb)و ای وی ایی (eva) قرار دارد - همانند شیشه های سکوریت بوده با این تفاوت که همانند شیشه جلوی اتومبیل در صورت خرد شدن قابلیت پخش شدن را ندارد.

شیشه مشجر یا سندبلاست مات بوده و طرف دوم آن قابل مشاهده نیست.

اما به طور جزئی تر شیشه رنگی ها شامل:

شیشه لمینت رنگی (شامل دو لایه شیشه که ما بین آنها طلق رنگی قرار دارد )

شیشه های رنگی لاکوبل : در سایت مرجع ویکیپدیا شیشه لاکوبل بدین معنا ترجه شده است: شیشه ای که از پشت پوشش رنگی دارد و از سطح روی شیشه رنگ مورد نظر نمایان است .

قابل ذکر است اولین بار این شیشه توسط شرکت agc بلژیک با این نام تجاری به بازار عرضه گردید .

دکوراتیو آشپزخانه - بین کابینتی - شیشه رنگی دیوارپوش – شیشه رنگی فروشگاهی درب شیشه ای طرح دار و... می باشند.

شیشه لمینت رنگی

برای استفاده از شیشه های رنگی در نما و بالا بردن ایمنی این محصولات شیشه های رنگی را لمینت می کنند.شیشه های لمینت رنگی را در دکوراسیون داخلی ,درب های ورودی ,کف های شیشه ای برای استخرها , برای بانک ها و بیمارستان ها که ضد سرقت و ضد گلوله می باشند.یکی از خاصیت این شیشه ها به نحوی است که در صورت ضربه شدید به هیچ وجه نمیریزد و به طلق میچسبد.

شیشه های رنگی دکوراتیو آشپزخانه

شیشه های لاکوبل رنگی دکوراتیو را می توان در رنگ های گوناگونی با هم ترکیب کرد به شکلی که ضدحرارت بوده و تا 600 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند و تمام اکسسوری ها از قبیل پریز برق و .. را میتوان بر روی آن تعبیه نمود.شیشه رنگی های آشپزخانه تنوع بسیاری دارد و بنا به درخواست مشتری می توان آنها را پیاده نمود.

این تنوع شامل سکوریت کردن و تحمل حرارت نیز می شود.از ویژگی های اصلی که باید داشته باشد سبک بودن تا در برای اجرا در سقف ,کابینت و کمد و دیوارپوش آشپزخانه کاربرد دارد.

شیشه رنگی دیوارپوش

شیشه های رنگی دیوار پوش را میتوان در قسمت های مختلفی از جمله دیوارپوش رنگی حمام ,دیوارپوش فروشگاهی ,دیوارپوش اداری و یا دیوارپوش بین کابینتی استفاده کرد.

درب های شیشه ای طرح دار

همچنین از شیشه رنگی ها در قسمت های مختلف مثل درب های شیشه ای ,نرده شیشه ای , شیشه رنگی رومیزی و وایت برد شیشه ای استفاده می شود.

شیشه رنگی یا شیشه لاکوبل چیست؟

شیشه لاکوبل در حقیقت یک نام تجاری به معنای شیشه های پشت رنگی در صنعت شیشه می باشد.از نظر معنی و مفهوم به شیشه ای اطلاق می گردد که طی پروسه رنگ شدن از یک سمت به شیشه رنگی تبدیل می شود و از سوی دیگر با یک ورق پی وی سی لمینت می گردد که به عنوان محافظ رنگ عمل می کند.

کاربرد شیشه لاکوبل

امروزه از شیشه لاکوبل رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل میتوان استفاده کرد.شیشه های رنگی لاکوبل به دلیل تنوع بالایی که در رنگ دارند میتوان در قسمت های مختلف به عنوان کاغذ دیواری استفاده نمود.لاکوبل همچنین ضد خش می باشد و در مهد کودک ها و جداکننده ها و یا پارتیشن و یا شیشه های حمام از آن استفاده نمود.

کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی

شیشه های رنگی تاثیر قابل توجهی را در دریافت نور و انرژی داشته و هم از امواج گسیل شده که دارای طول موج بالا بوده به داخل جلوگیری می کنند.در ساخت شیشه های رنگی که در گذشته صورت می گرفت در مکان های سنتی از آن استفاده میشد اما امروزه در طراحی ساختمان ها بکار برده می شود و می توان از طیف های متعددی در نماها به کار برد.

فارس

برچسب ها:

نما ،ساختمان ،دکوراسیون ،شیشه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman