یک مقام مسئول در گیلان خبر داد:

ساخت و ساز در گیلان افزایش یافته است

ساخت و ساز در گیلان افزایش یافته است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۲ | ۱۳۹۹/۱۲/۱۲

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان گفت: ساخت و ساز مسکن در استان افزایش یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین کشاورز در خصوص وضعیت ساخت و ساز مسکن استان گفت: ساخت و ساز در استان افزایش یافته است اما به دلیل رکودی که در ماه‌های اخیر در فروش مسکن وجود داشت، شاهد کاهش قیمت مسکن در برخی از مناطق شهرستان رشت هستیم.

وی افزود: کاهش قیمت مسکن بر کاهش قیمت اجاره تاثیر چندانی ندارد و همانند مناطق دیگر استان‌ها شاهد افزایش قیمت اجاره خانه‌ها در استان بودیم.

کشاورز با بیان اینکه اجاره قیمت خانه بستگی به عرضه و تقاضا مسکن از سوی شهروندان دارد، ادامه داد: به طور معمول بیشترین تقاضای رهن و اجاره خانه به دلیل به پایان رسیدن سال تحصیلی، در اواخر تابستان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در استان گیلان برای ساخت خانه مصالح ساختمانی به دلیل مسایل زیست محیطی و حفاظت از رودخانه‌ها کمبود شن و ماسه وجود دارد، خاطرنشان کرد: چنین مواردی قیمت تمام‌شده ساختمان را در استان بالا می‌برد و همچنان اولویت ما این است که سازندگان حفظ محیط زیست را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: با توجه به ایام پایانی سال و نیاز مالی برخی از سازندگان ساختمان‌ها شاهد هستیم که صاحبخانه ها از بنگاه‌ها خوسته‌اند برخی از آپارتمان‌هاشان را با قیمت کمتر از میزانی که چند ما پیش تعیین کرده بودند، بفروشند.

وی افزود: اصلا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که میزان فروش و یا رهن و اجاره خانه‌ها در رشت تا سال آینده چگونه می‌شود، اما امیدواریم به گونه‌ای رقم بخورد که اقشار کم درآمد بیش از این برای تهیه مسکن با قیمت مناسب درگیر نباشند.

کشاورز از همراهی برخی از مالکان خانه در دوران کرونا با مستاجران قدردانی کرد و گفت: مالکانی که افزایش اجاره خانه را افزایش ندادند، نیز شایسته قدردانی هستند و امیدواریم با همراهی همدیگر بتوانیم کمک کنیم تا بازار مسکن در شرایط کرونایی کنونی به نحو بهتری سپری شود.

ایسنا

برچسب ها:

ساخت و ساز ،گیلان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman