وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

وام ودیعه مسکن تا پایان اسفند تمدید شد

وام ودیعه مسکن تا پایان اسفند تمدید شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۰ | ۱۳۹۹/۱۲/۱۰

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان اسفندماه فرصت دارند وام خود را دریافت کنند و امکان تمدید این زمان وجود ندارد؛ پیش از این پایان بهمن ماه آخرین مهلت اعلام شده بود که تمدید شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، به دنبال مصوبه ستاد ملی کرونا برای پرداخت وام اجاره به مستاجران ۸۲۸ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که ۳۰۲ هزار نفر نسبت به دریافت وام اقدام و ۲۳۰ هزار نفر در بانکهای عامل تشکیل پرونده دادند که تا ۱۲ بهمن ماه ۱۹۱ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده اند. با توجه به طولانی شدن فرآیند تشکیل پرونده بعضی متقاضیان در بانک ها پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ مهلت دریافت وام اعلام شد که تا انتهای سال جاری تمدید شده است.

بر اساس اعلام معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، بارها زمان پرداخت وام ودیعه مسکن تمدید شده است. انتظار این است متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند در این مدت زمان مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنند تا نیازی به تمدید مجدد نباشد. کما اینکه امکان تمدید نیست و بانک‌ها ازاین نظر مشکلاتی را دارند.

او البته از احتمال تصمیم گیری دولت برای تصویب وام جدید اجاره در سال ۱۴۰۰ خبر داده و گفته است: اینکه ثبت نام جدیدی برای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم منوط به تصمیم‌گیری دولت و منابع موجود است. پرونده وام ودیعه مسکن برای پایان اسفندماه بسته می‌شود و برای سال جدید تصمیمات در سال جدید اخذ خواهد شد.

او افزود: متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند حائز شرایط دریافت وام هستند. اما از نظر سیستم بانکی نیز باید بررسی‌های لازم انجام شود تا متقاضیان از نظر دریافت تسهیلات از نظر قوانین و مقررات مشکلی نداشته باشند.

گفتنی است، تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، از اوایل مردادماه در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند.

در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

با توجه به مشکلات ایجاد شده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای بند ۳ مصوبات پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۳ دی ماه، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن­ ابتدا تا پایان بهمن و سپس پایان اسفندماه تمدید شد.

همشهری آنلاین

برچسب ها:

وام ودیعه مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman