مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

اختصاص تسهیلات برای بازسازی سمیرم

اختصاص تسهیلات برای بازسازی سمیرم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۱ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اختصاص تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله زده سمیرم خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، منصور شیشه فروش در ادامه گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سوم اسفند سال جاری ۳۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی و ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله اخیر در بخش پادنا و پادنای علیا سمیرم و پنج میلیارد تومان نیز برای بازسازی تأسیسات زیر بنایی این منطقه اختصاص یافت.

وی افزود: ۵۷۲ واحد مسکونی شهری و روستایی در بخش پادنا بر اثر زلزله ۲۹ بهمن ماه در (سی‌سخت_کُمه) مرز دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، خسارت دیده که از این تعداد ۴۱۸ واحد مسکونی در روستاها و ۱۵۴ واحد نیز در سه شهر شهرستان سمیرم بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی با تشکیل پرونده ساخت و ساز برای هر واحد آسیب دیده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و از طریق شبکه بانکی اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه برای بازسازی هر واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت و برای احداث هر واحد شهری نیز ۱۰۰ میلیون تومان و هر واحد روستایی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی همچنین برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری، روستایی و تجاری که بر اثر زلزله خسارت دیده‌اند طبق مصوبه به هر واحد تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی تعلق خواهد گرفت.

شیشه فروش با اشاره به تشکیل ستاد بازسازی در بنیاد مسکن شهرستان سمیرم و ستاد فرعی در بخش پادنا، اضافه کرد: این ستادها به منظور هماهنگی در اجرای به موقع طرح بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده راه‌اندازی شدند و انجام مراحل اسکان موقت مردم و تشکیل پرونده بازسازی واحدهای آسیب دیده جهت اعطای تسهیلات، صدور پروانه، آوار برداری و برنامه‌ریزی برای آغاز بازسازی با همکاری مالکان، بانک‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها را بر عهده دارند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه شامگاه چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در مرز دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان رخ داد. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کُمه استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست.

ایمنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman