بررسی اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

بررسی اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۶ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۹

گاهی پیش می‌آید که با وجود خرید بهترین وسایل و مبلمان‌ها برای دکوراسیون داخلی خانه و چیدن آن‌ها در کنار یکدیگر باز هم انگار که چیزی از قلم افتاده و ترکیب دکوراسیون شما کامل نشده است.
به گزارش اخبار ساختمان، در دکوراسیون منزل دانستن آنچه که نباید انجام داد به اندازه آنچه که باید انجام داد، مهم است. به عبارت دیگر شما ممکن است بدانید چگونه باید دکوراسیون منزل خود را انجام دهید، اما دقیقا ندانید چه مواردی در دکوراسیون منزل شما مشکل ایجاد می‌کنند. گاهی شما کارهای زیادی برای چیدمان منزل خود انجام می‌دهید، اما با یک کار همه آن زحمات را خنثی می‌کنید. در این نوشتار سعی داریم شما را با اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی آشنا کنیم.

رنگ را اول انتخاب نکنید!

هرگز در دکوراسیون منزل ابتدا رنگ را انتخاب نکنید. رنگ از مواردی است که به نسبت ارزان و تغییر آن آسان است. بنابراین سعی کنید در دکوراسیون منزل ابتدا مبلمان و اشیای گران‌قیمت و اصلی را انتخاب کنید و سپس متناسب با آن‌ها رنگ خانه خود را تعیین کنید.

دیوار را بدون تست رنگ، رنگ‌آمیزی نکنید!

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی این است که بدون آزمایش رنگ، همه دیوارها را رنگ کنید. چون گاهی رنگی که برای اتاق از روی کاتالوگ انتخاب می‌کنید با رنگی که روی دیوار می‌نشیند، فرق دارد. حتما قبل از رنگ زدن یک سطح در فضای وسیع، آن را در گوشه‌ای از دیوار یا روی یک وسیله کوچک تست کنید.

لوسترها را خیلی بالا آویزان نکنید!

شما با نصب لوستر قصد دارید اتاق را روشن کنید نه سقف اتاق را. بنابراین سعی کنید ارتفاع لوستر خیلی زیاد نباشد تا بتواند فضای اتاق را به اندازه کافی روشن کند.

تابلوها و قاب‌ها را در ارتفاع بالا آویزان نکنید!

اغلب افراد تمایل دارند تابلوها یا آثار هنری را در بالای دیوار نصب کنند. اما بهتر است آثار هنری یا قاب‌ها در جایی نصب یا آویزان شوند که هم‌سطح با چشم افراد باشد. این ارتفاع برای افراد مختلف متفاوت است، اما قد خود را معیار قرار دهید و تابلوها را در ارتفاع مناسب آویزان کنید.

پرده‌های کوتاه انتخاب نکنید!

اندازه پرده‌ها در خانه خصوصا در اتاق نشیمن بسیار مهم است. اندازه پرده باید طوری باشد که کمی بالاتر از لبه پنجره آویزان شود و از پایین تا روی کف برسد. پرده‌های کوتاه باعث می‌شوند دیوار کوتاه و در نتیجه اتاق کوچک به نظر برسد.

نور را فقط در بالای اتاق متمرکز نکنید!

اگرچه در اغلب خانه‌ها نور اتاق‌ها از سقف تامین می‌شود، اما سعی کنید ترکیبی از انواع نورپردازی را در اتاق ایجاد کنید. از انواع لامپ‌های رومیزی، ایستاده، کف یا آویز برای روشنایی اتاق بهره ببرید.

از کوسن یا بالش‌های کوچک، زیاد استفاده نکنید!

کوسن‌ها از وسایل تزئینی بسیار زیبا هستند، اما استفاده بیش از حد از آن‌ها در دکوراسیون، هم خانه را شلوغ می‌کند و هم در زمان نشستن یا خوابیدن روی مبل مجبورید دائم آن‌ها را کنار بکشید.

دلتا

برچسب ها:

دکوراسیون داخلی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman