مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تشریح کرد:

وضعیت پیشرفت مسکن ملی در قزوین

وضعیت پیشرفت مسکن ملی در قزوین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۹ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: فقط ساخت ۱۸ واحد مسکن ملی در قزوین به مرحله اجرای سقف طبقه اول رسیده و ۳۶ واحد مسکونی هم صاحب ستون طبقه اول شده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم مبارک‌قدم درباره وضعیت پیشرفت پروژه 1200 واحدی طرح ملی مسکن در مجموعه شهرستان قزوین (ناحیه شهری مهرگان) اظهار داشت: فقط ساخت 18 واحد مسکن ملی در قزوین به مرحله اجرای سقف طبقه اول رسیده و 36 واحد مسکونی هم صاحب ستون طبقه اول شده‌اند.

وی اضافه کرد:‌ همچنین تاکنون ساخت 60 واحد مسکن ملی در شهرستان قزوین به مرحله اجرای ستون طبقه همکف رسیده و برای 156 واحد هم فونداسیون (پی‌سازی) اجرا شده است. ضمن اینکه برای ساخت 204 واحد عملیات زیرسازی و اجرای بتن مگر انجام شده است که حدود یک ششم کل واحدهای مسکن ملی در این ناحیه شهری است.

اختصاص 405 هکتار زمین به طرح ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین در مورد میزان زمین اختصاص‌‌یافته به طرح اقدام ملی مسکن در قزوین گفت: برای اجرای طرح یادشده در کل 405 هزار و 536 متر مربع زمین به اجرای طرح ملی مسکن اختصاص پیدا کرده که بیشتر آن با 367 هزار و 99 متر مربع به شهر قزوین (ناحیه شهری مهرگان) و کمترین آن با 2267 متر مربع مربوط به شهر اسفرورین است.

مبارک‌قدم افزود: همچنین به شهرهای آبیک، تاکستان، بویین‌زهرا، اقبالیه، محمودآباد نمونه و بیدستان هم به ترتیب هفت هزار و 819 متر مربع، 4296 متر مربع، 3636 متر مربع، 100 هزار متر مربع (10 هکتار)، 6738 متر مربع و 3680 متر مربع زمین برای اجرای طرح ملی مسکن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به وضعیت نظارت بر اجرای پروژه‌های طرح ملی مسکن در مجموعه 1200 واحدی ناحیه شهری مهرگان ادامه داد: با توجه به اینکه در تعدادی از سایت‌های اقدام ملی مسکن هر چهار ساختمان کنار هم دارای سازه مشترک هستند، به همین خاطر برای خدمات نظارت به شورای تامین مسکن پیشنهاد کرده‌ایم که هر 2 بلوک ساختمانی به متراژ کل حدود پنج هزار متر مربع با احتساب ظرفیت کاهش 50 درصد به یک مهندس ناظر در حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال به کار ارجاع شود.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman