رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

به دنبال احیای وزارت مسکن هستیم

به دنبال احیای وزارت مسکن هستیم
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۶ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۹

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به دنبال این هستیم که وزارت مسکن را احیا کنیم؛ وزارتخانه‌ای که قبلا وجود داشته و بر اثر اشتباه در وزارت راه ادغام شد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا رضایی کوچی گفت: ما هم اکنون در موضوع تولید مسکن در کشور بسیار عقب هستیم به گونه‌ای که سالی تقریبا حدود 800 هزار واحد مسکونی نیاز داریم، اما طی ده سال گذشته این رقم حداکثر به 400 هزار واحد رسیده است.

وی افزود: معنی این آمار این است که ما در سیاست گذاری و هماهنگی برای تولید مسکن در کشور ایراد داریم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ارائه طرح اقدام تولید ملی مسکن از سوی دولت گفت: این طرح جوابگوی نیاز کشور نیست و همین امر باعث شده است که امروز ما شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم به گونه‌ای که اقشار متوسط و پایین جامعه نمی‌توانند صاحب مسکن شوند.

رضایی کوچی افزود: در طرح جهش تولید مسکن که قرار است براساس آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، به نظر ما یک معاونت در وزارت راه و شهرسازی در اجرای چنین مسئولیتی موفق نخواهد بود، چرا که این معاونت مسئولیت‌های دیگری نیز دارد و این باعث شده است که این طرح در عمل به طور کامل اجرا نشود.

رئیس کمیسیون عمران گفت: ما به این جمع بندی رسیده ایم که برای کار‌هایی همچون نظارت بر حوزه شهرسازی، تولید مسکن و بافت‌های فرسوده باید یک وزارتخانه مستقل داشته باشیم و به دنبال این هستیم که این وزارتخانه را احیا کنیم. وزارتخانه‌ای که قبلا وجود داشته و بر اثر اشتباه در وزارت راه ادغام شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و نبود نظارت در این حوزه از آماده شدن طرح تحقیق و تفحص در زمینه وضعیت گرانی و توزیع مصالح ساختمانی در کشور خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه وزیر صمت را به کمیسیون دعوت کرده ایم که به نمایندگان در این زمینه گزارش و توضیح دهد و در صورتی که نمایندگان از این گزارش و توضیح قانع نشوند، طرح تحقیق و تفحص در صحن علنی مطرح خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون تولید سیمان در کشور بیش از 90 میلیون تن یعنی بیش از دو برابر نیاز مصرف داخلی است و فولاد هم بیش از دو برابر قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رضایی کوچی افزود: ما به دنبال این هستیم که ببینیم در مسیر تولید تا مصرف چه افرادی از این موضوع سوء استفاده می‌کنند و چه رانت‌هایی در این زمینه وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدامات لازم را حتما انجام خواهد داد.

آریا

برچسب ها:

وزارت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman