معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خبر داد:

آغاز ساخت هشت هزار مسکن ملی در یزد

آغاز ساخت هشت هزار مسکن ملی در یزد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۲ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد به تلاش مهندسان حوزه مسکن استان اشاره کرد و گفت: ساخت هشت هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در حال انجام است، اگر ساخت این واحدها همزمان با آغاز کار دولت شروع می شد، مسلما عملکرد در این حوزه بهتر از شرایط موجود بود.
به گزارش اخبار ساختمان، محسن صادقیان به مناسبت پنجم اسفند روز مهندس در جمع مهندسان ساختمان یزد افزود: این استان در حوزه طرح یادشده در کشور پیشتاز ‌است، همزمان با عید مبعث نخستین واحدهای مرحله یادشده به متقاضیان تحویل می شود، در حالی که عملیات اجریی ساخت این واحدها اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

وی از تلاش مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در حوزه ساخت و ساز قدردانی کرد و ادامه داد: این روزها، به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی نسبت به سال های گذشته در جامعه حاکم است به همین دلیل با رفتار، برخورد و تفکر متفاوت که نسبت به گذشته تفاوت دارد ،باید در خدمت به مردم بود.

صادقیان اضافه کرد: پیشرفت های زیادی به دلیل محدودیت ها و اجبار در استفاده از فناوری ها در این حوزه حاصل شد که از آنها باید برای خدمت بهتر به مردم استفاده کرد ‌و در این راستا از مجموعه هیات مدیره سازمان یادشده در بهره گیری از سیستم ها، سامانه ها و الکترونیکی کردن فرآیند کارها باید تشکر کرد، هرچند جای کار بسیاری دارد، امید می رود، روزی فرا رسد که با تعامل این سازمان با شهرداری، پروانه ساختمان یک ماهه، صادر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تاکید بر ضرورت همراهی مهندسان استان در اجرای پروژه‌های عمرانی، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند تا شاهد رشد و پیشرفت استان در مسیر عمران و آبادانی بود.

صادقیان به دستاوردهای استان در حوزه های مختلف عمرانی با کمک کارفرمایان، پیمانکاران و مشاوران این حوزه اشاره کرد و گفت: هم اکنون با تلاش مهندسان رشته تاسیسات و گاز، ۹۹ درصد شهرها و روستاهای استان به گازطبیعی دسترسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شاید کمتر استانی به این جایگاه دست یافته باشد، افزود: در حال حاضر برای دستیابی به صنعت سبز در استان حرکت ادامه دارد و با جدیت گازرسانی به صنایع استان دنبال می‌ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد همچنین به دستاوردهای مهندسان استان در حوزه آب اشاره کرد و ادامه داد: با این تلاش ها تحول بسیاری در حوزه تامین آب و مدیریت مصرف اتفاق افتاد و با تلاش مسوولان می توان گفت، سال های آینده تا حدودی دغدغه آب وجود ندارد، امروز مهندسان حوزه صنعت استان در بازچرخانی و بازآفرینی آب، ابتکار خوبی دارند که قابل ستایش است.

صادقیان باقدردانی از تلاش‌ مهندسان حوزه برق هم خاطرنشان کرد: تحول بسیاری در حوزه برق رقم خورد که در حوزه تامین و مصرف دستاوردهای خوبی حاصل شد و « امروز روستایی را نداریم از برق برخوردار نباشد.»

وی با بیان اینکه به همت مهندسان حوزه راهسازی هم روستاهای بالای ۲۰ خانوار به راه دسترسی مناسب دسترسی دارد، گفت: هم اکنون ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است، امید می رود تا پایان دولت، ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در استان به بهره‌برداری برسد که از افتخارهای دولت محسوب می‌شود.

پنجم اسفند در تقویم رسمی ایران به مناسبت سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند ایرانی روز مهندس نامگذاری شد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman