جابجایی یک خانه ویلایی قدیمی در آمریکا

جابجایی یک خانه ویلایی قدیمی در آمریکا
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۹ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۵

گروهی از مهندسان راه و ساختمان در شهر سان فرانسیسکو آمریکا، یک خانه ویلایی قدیمی را به طور کامل به نقطه‌ای جدید جابجا کردند.

به گزارش اخبار ساختمان، این خانه قدیمی که در تقاطع خیابان‌های فرانکلین و ترک Turk واقع شده بود، ۱۳۹ سال قدمت دارد و با موافقت مسئولان شهر پس از ۲۵۰ متر جابجایی در نقطه‌ای جدید به زمین گذاشته شد.

عملیات جابجایی این خانه ویلایی به آهستگی و با تریلری انجام شد که با سرعت یک و نیم کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد تا به این سازه قدیمی آسیبی نرسد.

تیم براون مالک این خانه ویلایی قدیمی می‌گوید چندین سال برای اخذ مجوز‌های لازم از ۱۸ اداره دولتی وقت صرف کرده است تا بتواند با پرداخت حدود ۲۰۰ هزار دلار عوارض شهری و دیگر هزینه‌های دولتی، این بنا را جابجا و حفظ کند.

 



خانه ویلایی پلاک ۸۰۷ خیابان فرانکلین حالا در پلاک ۶۳۵ خیابان فالتون جای گرفته است.

برای جابجایی ایمن این خانه قدیمی، مسئولان شهر اجازه دادند دستگاه‌های پارکومتر حاشیه خیابان‌ها به طور موقتی برداشته شوند، برخی شاخه‌های درختان دو طرف خیایان بریده شوند و تابلو‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی جابجا شوند.

همچنین در تیر‌های برق شهری و خط ۵ تراموای سانفراسیسکو از مدار خارج خارج شدند.

از چند روز پیش به ساکنان حاشیه مسیر عبور این محموله سنگین اطلاع داده شده بود تا از پارک کردن خودرو‌های خود در این خیابان خودداری کنند.

جوی Joy راننده تریلر حامل این خانه نیز که تاکنون ده‌ها مورد مشابه را جابجا کرده است، گفت طول این خانه ۲۴ متر است و به همین خاطر جابجا کردن آن در شیب خیابان فرانکلین دشوار بود.

قرار است در محل قبلی این خانه ویلایی، یک مجتمع ۴۸ واحدی در هشت طبقه احداث شود.

تاسیسات نیوز


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman