مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران هشدار داد:

مردم مواظب آگهی پیش‌فروشان باشند

مردم مواظب آگهی پیش‌فروشان باشند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۷ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: انبوه سازان و فعالان بخش مسکن قبل از اقدام به انتشار هرگونه آگهی پیش فروش در روزنامه و یا پخش در صدا و سیما باید مجوز لازم را از اداره کل راه و شهرسازی دریافت کرده باشند.
به گزارش اخبار ساختمان، خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص پرداخت تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده با عاملیت صندوق کارآفرینی امید قابل پرداخت است.

وی ادامه داد: به همین منظور گزینه ثبت نام ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام تسهیلات به آدرس facility.udrc.ir در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافت های فرسوده در تهران ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون ریال با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است، افزود: در گذشته امکان ثبت نام برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت از بافت‌های فرسوده در سامانه تسهیلات برای هر واحد مسکونی با عاملیت بانک مسکن فراهم شده بود.

وی ادامه داد: با این حال امکان دریافت ودیعه مسکن وجود نداشت که خوشبختانه اکنون در همان سامانه این امکان برای متقاضیان فراهم شده و عاملیت آن با صندوق کارآفرینی است.

انبوه سازان و فعالان بخش مسکن قبل از پیش‌فروش باید مجوز پخش آگهی داشته باشند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه نظارت بر فعالان بخش مسکن و آگهی‌های تبلیغی آن‌ها برای پیش‌فروش اظهار داشت: در این زمینه انبوه سازان و فعالان بخش مسکن قبل از اقدام به انتشار هرگونه آگهی پیش فروش در روزنامه و یا پخش در صدا و سیما باید مجوز لازم را از اداره کل راه و شهرسازی دریافت کرده باشند.

محبت خواه افزود: برای تضمین حقوق شهروندانی که به عنوان پیش خریدار اقدام به خرید ملک می‌کنند، تمامی انبوه‌سازان و فعالان در بخش مسکن قبل از انتشار هرگونه آگهی مبنی بر پیش فروش ملک در روزنامه ها و یا پخش در صدا و سیما باید مجوزهای مربوطه را دریافت کرده باشند و لازم است مردم هم پیش از خرید هر واحدی مجوزهای لازم را رویت و از انتشار آن ها در رسانه های رسمی کشور اطمینان حاصل کرده باشند.

وی تصریح کرد: تمامی فعالان بخش مسکن برای پیش فروش ملک های خود در آگهی های انتشاری شماره و تاریخ اخذ مجوز مربوطه را اعلام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: در همین زمینه لازم است تمامی رسانه ها جهت متضرر نشدن پیش‌خریداران قبل از انتشار هرگونه آگهی مجوز انتشار آگهی را از پیش فروشان اخذ کنند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman