جایگاه هندسه و ریاضیات در معماری و شهرسازی

جایگاه هندسه و ریاضیات در معماری و شهرسازی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۳ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۲

انجمن‌های علمی دانشجویی معماری، ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه رازی سلسله جلسات مجازی با عنوان «جایگاه هندسه و ریاضیات در عرصه معماری، شهرسازی و هنرهای وابسته» را برگزار می‌کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، این دوره در پنج جلسه طی روزهای ۴ ، ۶ ، ۱۱ ، ۱۴ و ۱۸ اسفندماه برگزار می‌شود. جلسه اول این دوره دوشنبه چهارم اسفند ساعت ۱۰ تا ۱۲ با موضوع ماهیت و محتوای نظم و هندسه در شهرسازی با ارائه دکتر بیژن کلهرنیا ـ مدرس گروه‌های معماری و شهرسازی و موضوع هندسه و حکمت آن در معماری ایران با ارائه دکتر سعید مرادی ـ استادیار گروه معماری برگزار خواهد شد.

جلسه دوم این دوره چهارشنبه ششم اسفند ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ با موضوع پیوند ریاضیات و معماری در نظریات الکساندر و سالینگروس با ارائه دکتر الهام بختیاری منش ـ استادیار گروه معماری و
موضوع بررسی و تحلیل هندسه فراکتال در معماری سنتی ایران با ارائه سحر رنجبرـ دانشجوی دکتری گروه ریاضی برگزار خواهد شد.

جلسه سوم این دوره دوشنبه ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ با موضوع تعامل لایه‌های ساختار هندسی شهر امروز در متن شهر دیروز با ارائه دکتر حسن سجادزاده ـ دانشیار گروه طراحی شهری دانشگاه بوعلی‌سینا و موضوع هندسه و کاربندی در معماری اسلامی ایران با ارائه دکتر احد نژادابراهیمی ـ دانشیار گروه معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود.

جلسه چهارم این دوره پنجشنبه ۱۴ اسفندماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ با موضوع هندسه و نقوش در آرایه های معماری ایرانی با ارائه دکتر نسترن نوروزی ـ استادیار گروه معماری دانشگاه رازی و موضوع مبانی الگوریتم نویسی مقرنس با ارائه مهندس علیرضا سرودلیر ـ معمار و پژوهشگر معماری اسلامی برگزار می شود.

جلسه پنجم این دوره نیز دوشنبه ۱۸ اسفندماه ساعت ۱۰تا ۱۲ با موضوع بعد یک و نیم با ارائه دکتر علی عطابیگی علمی ـ استادیار گروه ریاضی و موضوع طرح هندسه اسلامی منقوش در ۱۰ مسجد جهان اسلام همراه با ساخت نمونه گره چینی در کارگاه سفال با ارائه مهندس یحیی محمدزاده ـ مربی گروه معماری برگزار می شود.

این جلسات از طریق نرم‌افزار ادوبی کانکت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از پیوند https://b۲n.ir/Arc-Math در این جلسات شرکت کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینستاگرامی http://Instagram.com/Raziarchitecture مراجعه کنند یا به شناسه @Gelarehshafiei پیام دهند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman