آیا می توانم در و پنجره یو پی وی سی خود را رنگ آمیزی کنم؟

آیا می توانم در و پنجره یو پی وی سی خود را رنگ آمیزی کنم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۰ | ۱۳۹۹/۱۱/۲۹

اگر این سوال را از خود پرسیدید یا در انتظار یک تغییر هستید و یا دیگر نمی توانید به در و پنجره یو پی وی سی خود نگاه کنید. می توانید آن ها را رنگ آمیزی کنید، اما آیا واقعا باید این کار را انجام دهید؟

به گزارش اخبار ساختمان، اگر این سوال را از خود پرسیدید یا در انتظار یک تغییر هستید و یا دیگر نمی توانید به در و پنجره یو پی وی سی خود نگاه کنید. می توانید آن ها را رنگ آمیزی کنید، اما آیا واقعا باید این کار را انجام دهید؟ به این سوال پاسخ خواهیم داد، اما اول باید تعیین کنیم یو پی وی سی دقیقا به چه معناست.اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت ساخت پنجره UPVC را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک سازنده پنجره UPVC باشید می‌توانید درخواست ساخت پنجره یو پی وی سی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 



یو پی وی سی چیست؟

پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی یا یو پی وی سی از پی وی سی محکم تر است، که با وجود پلاستیک در آن انعطاف پذیر تر می باشد. می توان پی وی سی را به عنوان عایق لوله ها و کابل ها استفاده کرد. یو پی وی سی برای چارچوب پنجره، لبه های وینیلی، لوله کشی و تخلیه استفاده می شود. در آمریکا بسیاری از شرکت ها یو پی وی سی را با نام پی وی سی می شناسند. مصالح آن بادوام بوده و مقرون به صرفه می باشند. یو پی وی سی در رنگ های مختلف و حتی در طرح چوب نیز ساخته می شود. یو پی وی سی استفاده شده در پنجره و در معمولا نسبت به قاب های چوبی یا فلزی انرژی بیشتری نیاز دارد و قابل بازیافت است.

آیا باید پنجره های یو پی وی سی را رنگ آمیزی کرد؟

می توان یو پی وی سی را رنگ آمیزی کرد، اما آیا باید این کار را انجام داد؟ و آیا خودتان می توانید آن را انجام دهید؟ قبل از رنگ آمیزی پنجره، با سازنده مشورت کنید. رنگ آمیزی پنجره می تواند گارانتی آن را باطل کند. اگر موضوع از این قرار نیست سازنده می تواند دراره آن که کدام رنگ برازنده تر و ایمن تر است به شما مشاوره دهد. رنگ های تیره گرمای بیشتری را حفظ می کنند که در انتها می تواند موجب پوسته شدن یا صدمه دیدن در و پنجره تان شود.

قبل از آن که رنگ آمیزی در و پنجره خود را آغاز کنید، اگر قدیمی هستند در نظر بگیرید آن ها را تعویض کنید. با تعویض در و پنجره، می توانید طرح جدیدی انتخاب کرده و در مصرف برق و هزینه آن صرفه جویی کنید.

همچنین اگر قاب ها رنگ و رو رفته یا تیره هستند می توانید آن ها را تمیز کنید. این کار ممکن است کمک کند تازه تر و روشن تر به نظر برسند. همچنین برای مطمئن تر شدن می توانید فردی حرفه ای را برای رنگ آمیزی در ها و پنجره ها استخدام کنید.

چگونه یو پی وی سی را آماده کنیم؟

ابتدا باید هرگونه وسیله را از اطراف خود جا به جا کنید. سپس در ها و پنجره ها را با استفاده از مایع ظرفشویی، آب و یک حوله بدون پرز کاملا تمیز نمایید. قبل از رنگ آمیزی چهارچوب در و پنجره ها را کاملا خشک کنید. دیگر گام های آماده سازی یو پی وی سی به کمی تلاش نیاز دارد. رنگ های معمولی به یو پی وی سی نمی چسبند چرا که منابع انرژی متفاوتی دارند. یو پی وی سی میزان انرژی بسیار کمتری از آب دارد بنابراین آب از مواد جدا شده و آن ها را دفع می کند. برای رنگ آمیزی یو پی وی سی، باید انرژی سطح ماده بالا برده شود یا انرژی رنگ کاهش داده شود. اعمال رنگ به صورت مستقیم روی وینیل، باعث می شود سریعا پوسته شود. مهم است قبل از رنگ آمیزی، در ها و پنجره ها را آماده کنید.

می توانید انرژی سطح یو پی وی سی را با سنباده کرده آن به همراه کاغذ سنباده 220 یا 240 گریتی، افزایش دهید. با این حال، استفاده از طرف ساینده اسفنج به عنوان جایگزین کاغذ سنباده ساده تر خواهد بود، چرا که جدا شدن سطح وکسی یو پی وی سی احتمال کمتری دارد. خراشیدن سطح، ناحیه سطحی بیشتر و انرژی بالاتری را برای چسبیدن رنگ فراهم می آورد. مطمئن شوید در ها یا پنجره ها قبل از سنباده شدن کاملا خشک باشند. پس از سنباده کردن، تمام گرد و خاک ها را تمیز کنید تا از غیر یکنواخت شدن رنگ جلوگیری شود.

یکی دیگر از راه های افزایش سطح انرژی یو پی وی سی،تمیز کردن آن با آستون می باشد، این ماده ساختار مولکولی سطح را در هم می شکند.

استفاده از رنگی با میزان انرژی پایین مانند رنگ اکریلیک و پلی اورتان، به رنگ اجازه می دهد به یو پی وی سی بچسبد. باید حتما رنگ خاصی را انتخاب کرده و قبل از اعمال، آن را آماده نمایید.

 



برای محافظت از شیشه و دیگر بخش های اطراف قاب پنجره که نمی خواهید به رنگ آغشته شوند از چسب رنگ یا ورقه های پلاستیک استفاده کنید. اگر از داخل خانه رنگ آمیزی را انجام می دهید، روی زمین پارچه پهن کنید تا از آن محافظت شود.

چگونه پنجره یو پی وی سی را رنگ آمیزی کنیم؟

در مرحله اول باید قاب پنجره را با استفاده از پرایمر مخصوص پنجره یو پی وی سی پوشش دهید. اگر از اسپری استفاده نمی کنید، به جای استفاده از قلم مو، پرایمر را با اسفنج روی قاب اعمال کنید تا علامتی باقی نماند. اجازه دهید مدتی باقی بماند تا کاملا خشک شود.

همین روش پرایمر برای رنگ نیز به کار می رود. دقت کنید باید حتما از رنگ ایمن در برابر وینیل استفاده نمایید. برای داشتن پوششی همسان، از اسپری رنگ استفاده کنید. اگر از اسپری استفاده نمی کنید، به جای استفاده از قلم مو، آن را با اسفنج روی قاب اعمال کنید تا علامتی باقی نماند. اگر دو مرحله رنگ آمیزی می کنید، ابتدا اجازه دهید لایه اول خشک شود و سپس لایه دوم را اعمال کنید.

زمانی که رنگ خشک شد به آرامی چسب رنگ را جدا کنید تا به اطراف آن آسیبی نرسد.

به یاد داشته باشید، همیشه بهتر است فردی متخصص را برای پروژه های بهبود خانگی استخدام کنید، خصوصا اگر هر کدام از گام های بالا برایتان دلهره آور بوده است.


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman