شارژ پیمانکاران از متقاضیان مسکن مهر پرند

شارژ پیمانکاران از متقاضیان مسکن مهر پرند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۳ | ۱۳۹۹/۱۱/۲۸

در حالی پبمانکاران مسکن مهر حق مطالبه پول برای تحویل مسکن مهر را ندارد که تعدادی از پیمانکاران این پروژه به بهانه مالیات ۲ تا ۸ میلیون تومان از متقاضیان دریافت می‌کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، بنابر اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر کشور به پایان راه خود نزدیک و پرونده این طرح تا پایان سال بسته می‌شود. در این بین اتمام تعدادی از واحدها نیز که مشکل حقوقی دارند به آینده موکول شده است.

در شهر جدید پرند حدود 90 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده که از این تعداد به گفته مدیرعامل شرکت عمران پرند نزدیک به 75 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است. در زمان حاضر چند پروژه این شهر از جمله هسا سابق و کیسون به دلایلی دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که البته با انتخاب پیمانکار جدید، بخشی از مشکلات این پروژه‌ها برطرف شده است.

در این بین اما با نزدیک شدن زمان تحویل واحدهای مسکن مهر،‌ برخی پیمانکاران برای تحویل این واحدها از متقاضیان به عناوین مختلف درخواست پرداخت مبالغی را دارند و تاکید می‌کنند تا وجه موردنظر پرداخت نشود واحد مسکن مهر تحویل نخواهد شد.

یکی از این پیمانکاران "وثوق ساخت" است که از متقاضیان مسکن مهر برای تحویل واحدها مبالغی بین چهار تا هشت میلیون تومان مطالبه می‌کند. این پیمانکار به متقاضیان اعلام کرده این مبلغ بابت مالیات بر ارزش افزوده واحدهای مسکن مهر است! به فرض صحیح بودن دریافت این مبلغ که البته به آن تردید وارد است، نکته عجیب ماجرا این است که چرا متقاضیان این مالیات را باید به حساب پیمانکار واریز کنند؟

در نمونه‌ای دیگر اسکان سازان پردیس نیز به بهانه مالیات بر ارزش افزوده، از متقاضیان مبالغ 2 تا 6 میلیون تومانی را مطالبه می‌کند و تاکید کرده تا مبلغ مورد نظر واریز نشود واحد مسکن مهر تحویل نمی‌شود.

به نظر می‌رسد نزدیک شدن به زمان اتمام مسکن مهر باعث شده تا نظارت‌ بر عملکرد پیمانکاران مسکن مهر پرند کمرنگ شود. مسئله‌ای که باعث شده تا این پیمانکاران در هفته‌های پایانی سال حساب‌های شخصی خود را از جیب متقاضیان شارژ کنند.

تسنیم

برچسب ها:

مسکن مهر پرند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman