نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان اصفهان عنوان کرد:

قیمت مسکن ارزان نخواهد شد

قیمت مسکن ارزان نخواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۰ | ۱۳۹۹/۱۱/۲۵

نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان اصفهان گفت: آینده مسکن قشر متوسط به پایین را با رشد گرانی اما با شتاب پایین پیش بینی می کنم و به نوعی مسکن ارزان نخواهد شد، چراکه قیمت تمام شده آن بالا است.
به گزارش اخبار ساختمان، کریم داودی با اشاره به اینکه مسکن در کشور به دو دسته اقشار متوسط به پایین و دیگری مسکن لوکس تقسیم می شود، اظهار کرد: مسکن اقشار آسیب پذیر شامل قیمت هزینه مصالح داخلی همچون آهن و ... می شود، اما آنچه موجب گرانی مسکن شده است، دستمزدهای بالا، قیمت زمین است.

وی با بیان اینکه به طور کلی تغییری در قیمت مسکن اقشار متوسط به پایین پیش بینی نمی کنم، تصریح کرد: حتی گرانی مسکن را با شتاب و آهنگ کم پیش بینی می کنم.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان اصفهان درباره مسکن لوکس نیز، توضیح داد: قیمت مواد اولیه، شیرآلات خارجی و کابیت های خارجی و ... به دلیل نوسانات نرخ ارز افزایش یافته که البته این موارد حدود ۱۰ درصد قیمت را شامل می شود.

وی با اشاره به معضل حوزه مسکن در کشور، اظهار کرد: سالانه در کشور به تولید یک میلیون مسکن نیاز داریم، درحالیکه طی چهار سال گذشته، سالانه تنها ۵۰۰ هزار مسکن در کشور تولید می شود و به نوعی عرضه مسکن کمتر از تقاضا است.

داودی درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز بر خرده بازارها و ...، تاکید کرد: آینده مسکن قشر متوسط به پایین را با رشد گرانی اما با شتاب پایین پیش بینی می کنم و به نوعی این مسکن ارزان نخواهد شد، چراکه قیمت تمام شده آن بالا است.

به گفته نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان اصفهان، نرخ دستمزدها از ابتدای امسال تاکنون در حوزه مسکن سه بار افزایش یافته است، از سوی دیگر زمانی که نرخ دلار در محدوده ۳۰ هزار تومان بود، قیمت میلگرد ۱۳ هزار تومان بود و اما امروز نیز که دلار کاهش یافته قیمت میلگرد همین عدد است.

وی درباره قیمت مسکن لوکس نیز، توضیح داد: باید توجه داشت که پنج درصد مسکن های موجود در بازار لوکس هستند.

داودی با پیش بینی ثبات قیمت در مسکن های لوکس، اظهار کرد: باید توجه داشت که یک آپارتمان خوب حدود ۵۰ درصد هزینه آن قیمت زمین و موقعیت زمین است و حدود ۱۰ درصد هزینه ها مربوط به پروانه و حدود ۴۰ درصد هزینه های آن مربوط به ساخت است که از این میزان حدود ۲۰ درصد مربوط به دکوراسیون داخلی است که حدود پنج درصد نوسانات بازار بر آن اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت زمین نسبت به هزینه تمام شده مصالح به رو به افزایش است، تصریح کرد: در حال حاضر در ساختمان های مدرن ۵۰ درصد هزینه ها مربوط به زمین است در حالی که پیش از این ۳۰ درصد هزینه ها بود.

ایسنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman