معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تحویل یک میلیون واحد مسکونی طی دو سال آینده

تحویل یک میلیون واحد مسکونی طی دو سال آینده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۴ | ۱۳۹۸/۰۴/۳۰

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده ساخته و در اختیار مردم گذاشته می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مازیار حسینی در خصوص جزئیات جلسه ای که در حضور ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: جلسه مفصل و پرباری در محضر ریاست‌جمهوری و اعضای هیات دولت به مدت ۳ ساعت برگزار شد که در این جلسه راجع به عناوین مختلف حوزه مسکن بحث و بررسی شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: این جلسه با سه سرفصل در حوزه مسکن آغاز شد. ارائه گزارشی در خصوص موضوعات مرتبط با اقتصاد کلان حوزه مسکن و روندی که در ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته و به خصوص چند سال اخیر طی شد و همچنین راجع به اینکه سیاستگذاری‌ها برای آینده باید به چه سمت و سویی باشد، سرفصل نخست مباحث امروز در حضور ریاست‌جمهور بود.

حسینی بخش دوم مباحث مطرح شده در نشست دست اندرکاران مسکن با رئیس جمهوری را برنامه‌های عملیاتی و اجرایی وزارت راه و شهرسازی در خصوص رونق تولید مسکن عنوان کرد.

وی گفت: طرح اقدام ملی با احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: هم اکنون عملیات ساخت مسکن در طرح اقدام ملی با ۵۷۰۰۸ واحد مسکونی شروع شد و در آینده نزدیک افتتاح، کلنگ زنی و آماده سازی زمین برای ۱۵۰ هزار واحد زیرمجموعه طرح اقدام ملی را با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت که گزارش این موضوع نیز در جلسه امروز ارائه شد.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز با رئیس جمهوری را تکمیل و راه‌اندازی مسکن مهر باقیمانده و رفع نواقص آن عنوان کرد.

از حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی که در سیلاب اخیر آسیب دیده یا تخریب شدند، ۴۰ هزار واحد تعمیری هستند که تا پایان مرداد کل واحدهای تعمیری به اتمام می رسند و تحویل مردم خواهند شد

وی گفت: ۱۶۵ هزار واحد مسکن مهری که به انشعابات آب و برق نیاز دارند، مقرر شد تا با همکاری با وزارت نیرو انجام شود و داخل مدار بیاید و در اسرع وقت تکمیل و به مردم تحویل شود. عملاً بخش عمده ای از این مسکن که مورد تقاضای مردم است و انتظار دارند تا هرچه زودتر تکمیل شود با این اقدام در مدار مصرف قرار خواهد گرفت.

حسینی ادامه داد: در چند ماه اخیر نزدیک به ۱۱۲ هزار واحد مسکن مهر را در سراسر کشور تکمیل کردیم و خدمات زیربنایی و روبنایی آن را هم آماده کردیم و تحویل مردم دادیم. بنابراین در حال جمع کردن و بستن پرونده مسکن مهر هستیم.

حسینی احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و موضوعات مطرح شده در جلسه مشترک با رئیس جمهوری برشمرد و گفت: در خصوص احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته است.

وی یادآور شد: در مجموع احداث ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی، تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی برنامه ای است که حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را تحت پوشش قرار می دهد و جریان سازی تولید مسکن را در مدار اصلی خود قرار می‌گیرد.

به گفته حسینی مجموع اقدامات انجام شده از برنامه‌های در دستورکار وزارت راه و شهرسازی در خصوص رونق دادن به جریان تولید مسکن در کشور است.

حسینی همچنین از وضعیت بازسازی مناطق سیل زده نیز نکاتی را ارئه کرد و گفت: از حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی که در سیلاب اخیر آسیب دیده یا تخریب شدند، ۴۰ هزار واحد تعمیری هستند که تا پایان مرداد کل واحدهای تعمیری به اتمام می رسند و تحویل مردم خواهند شد.

وی ادامه داد: در خصوص ۳۰ هزار واحداحداثی سیل زده نیز برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته است. تاکنون از ۳۰ هزار واحد احداثی سیلاب زده مراحل پی کنی و فوندانسیون حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی شروع شده و در حال انجام است.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،مهر ،تولید ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman