تاثیر موج روانی تولیدمسکن بر حباب مسکن

تاثیر موج روانی تولیدمسکن بر حباب مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۲ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۸

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معتقد است تاثیر روانی طرح جهش تولید مسکن به دلیل تعداد عرضه مسکن در کشور و حمایت‌هایی که در این حوزه پیش بینی شده تا حدودی موجب تخلیه شدن حباب قیمتی مسکن خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، صدیف بدری با اشاره به توقف روند نزولی قیمت مسکن، اظهار کرد: بازار مسکن دارای رکود تورمی است؛ علی‌رغم اینکه در ماه‌های اخیر شاهد کاهش چند درصدی قیمت مسکن بودیم اما این روند نیز متوقف شده است که علت آن را می‌توان در افزایش قیمت مصالح ساختمانی اعم از سیمان و فولاد دانست.

وی با بیان اینکه در افزایش قیمت مسکن و یا توقف روند نزولی آن، جو روانی و اقتصادی جامعه نیز موثر است، افزود: تاثیر روانی طرح جهش تولید مسکن به دلیل تعداد عرضه مسکن در کشور و حمایت‌هایی که در این حوزه پیش‌بینی شده تا حدودی موجب تخلیه شدن حباب قیمتی مسکن خواهد شد.

تدبیر کمیسیون عمران در طرح جهش تولید مسکن برای تقویت قدرت خرید خانه اولی‌ها

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، به ضرورت تقویت قدرت خرید خانه اولی‌ها اشاره و تصریح کرد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن، برای بهبود قدرت خرید خانه اولی‌ها، اقشار نیازمند و دهک‌های پایین برنامه‌هایی اعم از ارائه زمین رایگان، تسهیلات کم بهره، تخفیفات پروانه‌های ساختمانی، اجاره 99 ساله پیش بینی شده است.

بدری ادامه داد: همچین سقف وام خرید مسکن نیز مورد توجه قرار گرفته که دولت می‌تواند آن را تا 200 میلیون تومان افزایش دهد از طرفی زمان بازپرداخت وام نیز 20 ساله پیشنهاد شده اما بنده معتقدم تا 25 سال نیز برای کاهش اقساط وام قابل افزایش است، این موارد تاثیر خوبی بر خانه‌دار شدن خانه اولی‌ها و دهک‌های پایین جامعه خواهد داشت.

وی در رابطه با افزایش چشم‌گیر قیمت خانه در پایتخت و ناتوانی اقشار کم درآمد برای تهیه خانه با وجود تسهیلات خرید، بیان کرد: وجود شهرهای جدید اطراف تهران می‌تواند به اقشار کم درآمدی که توانایی خرید خانه در مرکز شهر را ندارند، کمک کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی در طرح جهش تولید مسکن به دولت اجازه داده شده که در صورت نیاز املاک خارج از شهر را که در اختیار دیگر سازمان‌ها قرار دارد با تغییر کاربری به امر مسکن اختصاص دهد؛ این موضوع در اختیار وزارت شهرسازی و شورای عالی مسکن بود و می‌توانند در حوزه مذکور سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشند.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman