بررسی مشکلات حاشیه‌نشینان در بجنورد

بررسی مشکلات حاشیه‌نشینان در بجنورد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۶ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۶

منطقه احمدآباد بجنورد یکی از مناطق حاشیه شهر مرکز استان خراسان شمالی است که علی‌رغم داشتن امکانات، هنوز هم از بی‌تدبیری‌ها رنج می‌برد.
به گزارش اخبار ساختمان، منطقه احمدآباد در حاشیه جنوبی بجنورد از مناطقی است که در سال‌های نه‌چندان دور، به دلیل وجود سکونتگاه‌های غیرمجاز شهری، چندین واحد مسکونی در آن‌ تخریب شد.

با پیگیری مردم منطقه و عنایت ویژه رهبر انقلاب و تدابیر دولت نهم و دهم، زمین‌هایی برای احداث واحد مسکونی در اختیار مردم قرار گرفت و بیشتر ساکنین در منازل جدید اسکان داده شدند.

این روزها تصاویری از مشکل بی‌آبی برخی از مردم ساکن در احمد‌آباد در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود. این افراد بقایای ساکنین قبلی احمد‌آباد هستند که در منطقه غیرمجاز سکونت دارند و با گذشت دو دهه از زندگی این افراد در این‌منطقه، امکانات شهری نصیب آنان نشده است.

بنا به اظهارات مقامات شهرداری بجنورد، منطقه مذکور در طرح شهرداری برای فضای سبز در نظر گرفته شده و حضور افراد در این ‌منازل، غیرقانونی است.

حال، سئوال اینجاست که اگر این نوع از سکونت افراد در این منطقه غیرقانونی است، چرا نهادهای متولی وارد عمل نمی‌شوند و اگر این حضور در قانون تعریف شده است، چرا اشتراک آب و برق و گاز به آنان داده نمی‌شود؟

تسنیم

برچسب ها:

حاشیه نشینی ،بجنورد 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman