شهردار خمین مطرح کرد:

افزایش 17 درصدی صدور پایان کار در خمین

افزایش 17 درصدی صدور پایان کار در خمین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۶ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۵

شهردار خمین گفت: ۹۷ پایان کار در ۱۰ ماهه امسال در این شهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، ابوالفضل مرتضیان افزود: از ابتدای امسال تا کنون واحد شهرسازی شهرداری خمین ۱۵۲ پروانه ساختمانی صادر کرده است.

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۹۴۷ بازدید میدانی امسال از املاک شهری توسط کارشناسان شهرسازی انجام شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۲۳ درصد رشد داشته است.

شهردار خمین بیان کرد: ۳۸ فقره گواهی عدم خلاف، ۱۳ فقره گواهی تمدید پروانه، ۴۸ عدد تخریب و نوسازی امسال در شهر خمین صادر شد.

مرتضیان گفت: ۶ هزار و ۷۷۷ فیش نوسازی از سوی مالکان ساختمان‌های شهری پرداخت شده است.

وی افزود: شهروندان خمین در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۱۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال عوارض نوسازی پرداخت کردند و ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال از این مبلغ مربوط به خدمات پسماند است.

شهردار خمین مطالبات شهرداری بابت عوارض نوسازی از شهروندان این شهر را ۱۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بیان کرد.

مرتضیان با اشاره به اینکه شهرداری خمین ۶۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال عوارض کسب و پیشه مطالبه دارد، گفت: ۷۲۸ صاحب کسب‌ و پیشه در خمین چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عوارض در سال جاری پرداخت کردند.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال مطالبات در این شهرداری شناسایی شده و ۷۰ میلیارد از این مطالبات مربوط به بدهی ادارات و نهادهای دولتی است.

شهردار خمین تاکید کرد: برخلاف افزایش درآمد شهرداری نسبت به پارسال، به علت تورم شدید، افزایش هزینه‌ اجرا و نگهداری طرح‌های عمرانی و توسعه پایدار شهری موضوع کمبود منابع مالی معضل جدی است.

مرتضیان گفت: بدهی‌های شهرداری باید به‌ منظور تکمیل طرح‌های عمرانی و ارایه خدمات با کیفیت به شهروندان، قبل از اینکه شهرداری از طریق مراجع و ظرفیت‌های قانونی برای اخذ آن اقدام کند از سوی بدهکاران پرداخت شود.

وی یاداور شد: شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند و درآمد این سازمان بر پایه پرداخت عوارض از سوی شهروندان است و اگر شهروندان در پرداخت عوارض مشارکت نداشته باشند، خدمات‌دهی شهرداری به شهروندان با کندی مواجه می‌شود.

خمین در جنوب استان مرکزی است و ۷۴ هزار نفر جمعیت شهری دارد.

ایرنا

برچسب ها:

صدور پایان کار ،خمین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman