رئیس کل بیمه مرکزی ایران خبر داد:

بیمه واحدهای مسکونی اجباری می شود

بیمه واحدهای مسکونی اجباری می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۳ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۵

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: حدود ۳۰ میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی کشور در سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرند.
به گزارش اخبار ساختمان، "غلامرضا سلیمانی" در گفت‌وگو با ۱۸:۳۰ با بیان اینکه کشور ما جزو کشورهای حادثه‌خیز در رابطه با بلایای طبیعی همانند سیل و زلزله است، گفت: طرح تشکیل صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در تاریخ ۲ آذر ۹۹ به قانون تبدیل و به دولت ابلاغ شد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران افزود: امروز نخستین جلسه هیئت امنای صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی رسما تشکیل شد و اساسنامه پیشنهادی به تصویب رسید و در حال تنظیم آیین‌نامه‌ها هستیم که از ابتدای سال ۱۴۰۰ بیمه شدن واحد‌های مسکونی کشور را شروع کنیم.

او گفت: در مرحله اول این قانون واحدهای مسکونی سراسر کشور الزامی است که تحت پوشش صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی قرار گیرند و در مرحله بعد واحدهای تجاری هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: طبق قانون هرساله ۵۰ درصد از حق بیمه‌ای که صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی پیشنهاد می‌کند را دولت در قالب یارانه و ۵۰ درصد دیگر را صاحبان واحدهای مسکونی که در قبوض برق اعمال می‌شود، پرداخت می‌کنند.

او افزود: آن دسته از صاحبان واحدهای مسکونی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند و یا افرادی که درآمد اندکی دارند، صد درصد حق بیمه‌شان را دولت تقبل می‌کند و پرداختی نخواهند داشت.

سلیمانی گفت: بیمه حوادث طبیعی مثل بیمه شخص ثالث الزامی است و همه واحدهای مسکونی باید تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به لایحه اصلاحیه ماده ۸ قیمت متعارف و نامتعارف خودروها گفت: مقرر شد شرکت‌های بیمه‌ای در محاسباتشان قیمت متعارف و نامتعارف خودروها را لحاظ نکنند، بلکه بر اساس حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث که ۱۱ میلیون تومان تعیین شده است، پرداخت انجام شود و منتظر تصویب مجلس هستیم.

سید محسن علوی‌منش، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: یکی از کارهای بیمه پیشگیری است به عبارتی اگر خانه‌ای در مقابل حوادث طبیعی ریسک‌پذیری ضعیفی داشته باشد، شرکت‌های بیمه باید آسیب پذیری آن واحد مسکونی را تذکر و یا کاهش دهند که این موضوع در قانون بیمه حوادث طبیعی لحاظ نشده است.

شبکه خبر

برچسب ها:

صنعت بیمه ،مسکن 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman