نائب رئیس کمیسیون عمران خبر داد:

جزئیاتی تازه از طرح جهش تولید مسکن

جزئیاتی تازه از طرح جهش تولید مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۴

نائب رئیس کمیسیون عمران اعلام کرد: طرح جهش تولید مسکن که به تصویب این کمیسیون رسید آماده بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.
به گزارش اخبار ساختمان، منصور آرامی افزود: پس از اتمام بررسی لایحه بودجه این طرح در صحن علنی به بررسی و رای نمایندگان گذاشته می شود. به گفته آرامی بر اساس این طرح سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث می شود و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نائب رئیس کمیسیون عمران هدف اصلی این طرح را کاهش قیمت مسکن و در اختیار قرار گرفتن مسکن ارزان قیمت برای متقاضیان است.

آرامی با اشاره به صدور سالانه حدود ۳۵۰ هزار متر مربع پروانه ساخت آن در کشور گفت: پیشنهاد ما حمایت دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی از نظر تامین مصالح ساختمانی و اعطای تسهیلات است.

نائب رئیس کمیسیون عمران همچنین با اشاره به ظرفیت دریاهای کشور و ضرورت استفاده بهینه از این منابع گفت: در فراکسیون دریایی کمیسیون عمران این موضوع در دستور کار است و ارتقا جایگاه شیلات کشور بعنوان یکی از موضوعات اصلی در کمیسیون قرار گرفته است.

وی افزود: صدور مجوزها، صید ترال، موضوع سوخت و نیز اسکله های چند منظوره در سواحل جنوبی و شمالی کشور باید در دستور شیلات قرار گیرد.

آرامی گفت: با توجه به ظرفیت دریایی و شیلاتی کشور ضرورت دارد ۶ میلیون ایرانی در بخش صیادی در جنوب و شمال کشور مشغول کار شوند که این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: انتظار ما از سازمان بنادر، توجه بیشتر به بنادر کوچک کشور است چرا که این بنادر و همچنین اسکله های گردشگری و چند منظوره موجب اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری کشور می شود.

بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman