یک مقام مسئول در کردستان مطرح کرد:

5301 کارگر متقاضی مسکن ملی هستند

5301 کارگر متقاضی مسکن ملی هستند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۶ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۲

معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در این استان پنج هزار و ۳۰۱ نفر از جامعه کارگری واجد شرایط متقاضی استفاده از مسکن ملی هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، فرزاد پیشکاری در ادامه گفت: این افراد از اقشار مختلف کارگری شامل بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار و کارگران شاغل در واحدهای تولیدی بوده که هم اکنون از زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی و بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه مشمولیت این افراد از خدمت طرح اقدام ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی تایید شده است یادآور شد: با توجه به هماهنگی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی این افراد تا در اسرع وقت می توانند نسبت به واریز وجه خود اقدام کنند.

پیشکاری افزود: همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد علاوه بر تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی دولت، تسهیلات متمم دیگر را نیز برای جامعه کارگری مصوب و تخصیص دهد.

این استان از طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر دارای ۱۱ هزار و ۸۵۰ واحد سهم است که تاکنون طبق پایش‌ها ۱۱ هزار و ۸۰۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

تامین اراضی مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی از عمده چالش‌های اجرای طرح ملی مسکن در این استان بود که تاکنون زمین مورد نیاز سه هزار و ۶۵۰ واحد تامین شده اما اراضی مورد نیاز هشت هزار و ۲۰۰ واحد سهم ابلاغی کماکان نامشخص است.

مسوولیت ساخت واحدای این طرح در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman