مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان مطرح کرد:

پیشرفت قابل توجه طرح مسکن ملی همدان

پیشرفت قابل توجه طرح مسکن ملی همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۴ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۲

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ازاحداث ۱۲۰ واحد مسکن ملی در استان خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در استان همدان احداث خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن ظفری در حاشیه بازدید از پروژه مسکن ملی شهرک بهشتی همدان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: پروژه‌های اقدام ملی مسکن در استان همدان از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است که بخش عمده سفت کاری به اتمام رسیده و امیدواریم با همین آهنگ بتوانیم کار را تا پایان نازک کاری برسانیم.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک بهشتی در حال احداث است، تصریح کرد: یک مجموعه ۸۰ واحدی در اقلب مسکن حمایتی و یک مجموعه ۱۲۰ واحدی مسکن ملی توسط بنیاد مسکن در حال احداث است.

وی افزود: در حال حاضر براساس آورده متقاضیان و ثبت نام های اولیه، برنامه‌ریزی اولیه ۱۰۰۰ واحد مسکونی انجام شده و تخصیص پروژه صورت گرفته است امیدواریم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی بتوانیم این پروژه‌ها را در استان عملیاتی کنیم.

ظفری با اشاره به اینکه یک تفاوت عمده بین مسکن ملی و مسکن مهر وجود دارد، بیان کرد: تفاوت اصلی و اساسی مسکن ملی با مسکن مهر در این است که در طرح اقدام ملی مسکن، نقاطی انتخاب شده که زیرساختهای اصلی و اساسی وجود دارد به طوریکه مسکن ملی بخش کوچکی از یک محله است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه یکی دیگر از تفاوت‌های مسکن مهر با مسکن ملی در این است که پروژه‌های مسکن ملی به قیمت تمام شده واگذار می‌شود، ادامه داد: تمام خدمات در پروژه‌های مسکن ملی وجود دارد و اینگونه نیست که اول مسکن ساخته شود بعد به فکر زیرساختها باشیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های اقدام ملی مسکن تا سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید، اظهارکرد: پروژه‌های حمایتی در دو قالب مسکن محرومین که مبتنی بر کمک های دولت تعریف می شود و پروژه‌های حمایتی که از منابع حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که توانسته موازنه قیمت مسکن را متعادل کند.

ظفری خاطرنشان کرد: به ازای هر واحد مسکن محرومین تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی و به ازای هر واحد مسکن حمایتی ۱۵ میلیون از حساب ۱۰۰ حضرت امام پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به ثبت نام مرحله چهارم مسکن ملی، یادآور شد: برای ثبت نام های مرحله چهارم باید تأمین زمین صورت بگیرد که شهرهایی داریم که اقبال عمومی بالا بوده و باید زمین تأمین شود.

وی درباره تأمین زمین در شهرهایی که اقبال عمومی برای مسکن ملی بالا بوده است، تصریح کرد: به نظر بنده مشکلی در تأمین زمین دراستان همدان نداشته باشیم. شاید یک یا دو شهر ممکن است تأمین زمین به دلیل نبود زمین دولتی با سختی بیشتر انجام گیرد.

ظفری خاطرنشان کرد: از شنبه پایش مدارک و تشکیل پرونده متقاضیان مرحله چهارم مسکن ملی شروع خواهد شد و امیدواریم با تشکیل پرونده متقاضیان، بحث افتتاح حساب و واریزی‌ها را داشته باشیم که به دنبال تأمین زمین باشیم.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman