آیا قیمت اجاره مسکن ارزان خواهد شد؟

آیا قیمت اجاره مسکن ارزان خواهد شد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۲

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر دولت با جدیت «قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی» را اجرایی کند می‌توان نزدیک به یک و نیم تا ۲ میلیون خانه را به بازار تزریق کرد که این مسئله ارزان شدن قیمت اجاره مسکن را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدغنی نظری خانقاه با اشاره به تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی ازسوی مجلس و تاثیر آن در کاهش بهای اجاره و خرید مسکن، گفت: از آنجا که در کشور بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون واحد مسکونی وجود دارد که عملا متناسب با نیاز و جمعیت کشور است خیلی به لحاظ تامین خانه در سراسر کشور کمبود نداریم اما برخی‌ها در کار احتکار خانه هستند و همین مسئله یکی از علل کمبود و گرانی مسکن است لذا کمیسیون اقتصادی مجلس طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی را در دستور کار خود قرار داد و پس از طی مراحل به قانون تبدیل شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درآمد حاصل از اخذ مالیات در زمینه ساخت مسکن نظیر مسکن ملی و خانه‌دار کردن افراد محروم جامعه هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی حداقل ۳۰ درصد قیمت مسکن را کاهش خواهد داد، اضافه کرد: از آنجا که حدود ۲ میلیون خانه خالی در سراسر کشور وجود دارد اگر دولت با جدیت این قانون را اجرایی کند می‌توان نزدیک به یک و نیم تا ۲ میلیون خانه را به بازار اجاره تزریق کرد که این مسئله ارزان شدن قیمت اجاره مسکن را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارنظر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عرضه بیشتر خانه‌های خالی در پی آغاز اجرای این قانون، افزود: این خبر خوبی است که امیدواری را برای کاهش قیمت‌ها افزایش می‌دهد چرا که افزایش عرضه، متناسب‌سازی با تقاضا را به همراه داشته و در ادامه قیمت‌ها تا حدودی کاهش پیدا می‌کنند.

بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman