عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

کنترل قیمت مصالح ساختمانی ضرورت دارد

کنترل قیمت مصالح ساختمانی ضرورت دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۴ | ۱۳۹۹/۱۰/۳۰

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت تمام شده میلگرد کیلویی پنج هزار تومان است اما به قیمت ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که نشان از مشکلات اساسی در کنترل قیمت‌ها است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد صدیف بدری در ادامه گفت: در حال حاضر متأسفانه به دلیل عدم مدیریت‌ها قیمت مصالح ساختمانی مجددا افزایش لجام‌گسیخته یافته است و این طور که مشخص است تیم دولتی عزم مناسبی در مدیریت قیمت و کنترل بازار ندارد.

وی با اشاره به این که افزایش قیمت مسکن نیز متأثر از این افزایش قیمت‌ها است، بیان کرد: نیاز است در راستای بحث ساخت و ساز و مسکن‌سازی برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل قیمت مصالح نیز در نظر گرفته شود تا بتوانیم برای کاهش قیمت‌ها اقدامی انجام داده باشیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: در حالی که قیمت تمام شده میلگرد کیلویی پنج هزار تومان است اما به قیمت ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد نشان از مشکلات اساسی در کنترل قیمت‌ها است که باید برنامه‌ریزی‌های اساسی در این زمینه انجام یابد.

بدری تصریح کرد: در حالی که ما برای تولید سیمان مواد اولیه در کشور داریم، چرا قیمت‌ها تا این اندازه در حال افزایش است در حالی که حقوق کارگران ثابت مانده و نیاز است در این زمینه علل و دلایل افزایش قیمت به طور اساسی مورد توجه واقع شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم وزارت صمت در راستای پاسخگویی به این مسائل اهتمام جدی داشته باشد و پاسخگوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار باشد که این موضوع برای ما به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و باید مورد توجه واقع شود.

بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman