توصیه‌ای برای خرید خانه توسط خانه‌اولی‌ها

توصیه‌ای برای خرید خانه توسط خانه‌اولی‌ها
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۸ | ۱۳۹۹/۱۰/۳۰

فعالان بازار معاملات خرید و فروش مسکن یک توصیه مهم خطاب به متقاضیان خرید مسکن به خصوص خانه اولی ها ارائه کردند.

به گزارش اخبار ساختمان، براساس تحقیقات میدانی صورت گرفته، واسطه ها و فعالان بازار معاملات خرید وفروش واحدهای مسکونی به خانه اولی ها و سایر متقاضیان مصرفی خرید مسکن توصیه کردند از امکان جدید فراهم شده از سوی بانک مسکن استفاده کرده و در مهلت زمانی تعیین شده برای استفاده از این امکان وارد عمل شوند.

براساس توصیه این گروه از فعالان بازار مسکن با توجه به امکان جدید فراهم شده از سوی بانک مسکن مبنی بر امکان دریافت تسهیلات بدون سپرده به عنوان محصول جدید افزوده شده به سبد متنوع تسهیلات قابل پرداخت از سوی این بانک، هم اکنون زمان مناسبی برای خانه اولی ها و سایر متقاضیان مصرفی برای ورود به بازار و اقدام به خرید مسکن محسوب می شود.

براساس تصمیم جدید بانک مسکن، محصول تازه ای برای مدت محدود (25 دی ماه تا 22 بهمن ماه 99) به سبد تسهیلاتی بانک مسکن اضافه شده است. بر این اساس نیمی از سقف تسهیلات اوراق مسکن به صورت بدون سپرده و بدون نیاز به تهیه و خرید اوراق از سوی متقاضیان، توسط بانک به آن ها پرداخت خواهد شد.

این اقدام هزینه دریافت تسهیلات مسکن برای متقاضیان را به یک دوم کاهش می دهد و از این حیث کمک مهمی به متقاضیان در مقطع زمانی حاضر محسوب می شود. به ویژه برای خانه اولی ها و گروه های دیگری از متقاضیان مصرفی که در زمان خرید مسکن تمام دارایی های خود را برای خرید مسکن هزینه می کنند کاهش هزینه دریافت تسهیلات، کمک کننده خواهد بود و منجر به افزایش قدرت خرید آن ها هر چند به صورت جزئی خواهد شد.

فعالان بازار مسکن نیز می گویند بهتر است خانه اولی ها و سایر متقاضیان مصرفی که قصد دارند با استفاده از تسهیلات مسکن به بازار ورود کرده و اقدام به خرید آپارتمان کنند در مهلت زمانی تعیین شده خرید خود را از بازار نهایی کنند تا بتوانند از تسهیلات جدید بهره مند شوند.

به خصوص آنکه شرایط فعلی بازار مسکن به گونه ای است که به دلیل افزایش سطح عرضه در مقایسه با میزان تقاضا برای خرید مسکن، فایل های متنوع و متعددی در دسترس متقاضیان قرار دارد که می توانند از میان آن ها اقدام به انتخاب آپارتمان و خرید آن کنند.

مزیت دیگر بازار فعلی آن است که سطح قیمت های پیشنهادی و در برخی موارد قیمت های قطعی فروش مسکن به خصوص در دو ماه گذشته به میزان محسوسی کاهش داشته است و همین موضوع نیز امکان خرید مسکن با شرایط بهتر در مقایسه با نیمه اول سال جاری برای متقاضیان ایجاد می کند. طی دو ماه گذشته نه تنها روند تعدیل سطح قیمت های پیشنهادی در بازار مسکن ادامه یافت بلکه کاهش قیمت مسکن خود را در قیمت های قطعی فروش و آمار رسمی مربوط به تحولات بازار مسکن شهر تهران نیز منعکس کرد.

آریا


برچسب ها:

تسهیلات مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman