مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان خبر داد:

بازسازی 10400 مسکن روستایی در لرستان

بازسازی 10400 مسکن روستایی در لرستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۲ | ۱۳۹۹/۱۰/۲۲

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: بازسازی و بهسازی ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در این استان با ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است.
به گزارش اخبار ساختمان، "مسعود رضایی" با بیان اینکه ۱۱۴ میلیارد تومان از این میزان اعتبار به صورت بلاعوض به روستاییان پرداخت می شود، افزود: اکنون متوسط مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی این استان ۷۶ درصد است در حالیکه این شاخص در کشور ۵۰ درصد برآورد می‌شود.

وی با اعلام اینکه با اتمام کار بازسازی واحدهای مسکونی در دست اجرا، میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به ۹۰ درصد می رسد، اظهار داشت: صاحبان ۲ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی اکنون به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی معرفی شده اند.

رضایی خاطرنشان کرد: برای بهسازی واحد های مسکونی روستایی به هر فرد متقاضی ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با سود چهار درصدرداخت می شود.

وی افزود: بازپرداخت تسهیلات ۱۵ سال است و می توانند برای نوسازی واحدهای مسکونی خودشان از این تسهیلات بهره ببرند همچنین تسهیلات بلاعوض نیز در کنار آن در نظر گرفته شده است که این تسهیلات نیز به افراد متقاضی اعطا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: در بحث بازسازی مناطق روستایی و شهری که براساس مصوبه ششم مرداد امسال هیات دولت رخ داد، سه هزار و ۸۸۳ فقره تسهیلات روستایی احداثی به ما اعطا شد که این رقم تاکنون ۲ هزار و ۹۵۰ مورد ابلاغ شده و همه متقاضیان به سیستم بانکی معرفی شده اند که یک هزار و ۵۰ مورد آن عقد قرارداد شده و در دست اقدام است.

رضایی از مردم خواست ایمن سازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی را جدی بگیرند و از این فرصت استفاده کنند.

حدود ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای لرستان ساخته شده است که ۱۲۱ هزار واحد آن از تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی بنیاد مسکن استفاده کرده‌اند.

تاکنون بیش از ۷۶ درصد از واحدهای مسکن روستایی لرستان بازسازی شده است و حدود ۳۲ هزار واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد که طبق برنامه باید حدود هشت هزار واحد در سال مقاوم شود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman