معرفی انواع نمای ساختمان؛

نمای بایرامیکس چیست؟

نمای بایرامیکس چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۲ | ۱۳۹۹/۱۱/۱۴

نمای بایرامیکس از جمله نماهای دکوراتیو است که به صورت ملات و متشکل از سنگدانه ها، رنگ، رزین های طبیعی و مصنوعی و افزودنی های دیگر است.

به گزارش اخبار ساختمان، نماهای بایرامیکس امروزه به عنوان پوشش برای دیوارها و نماهای داخلی و خارجی در دنیای معماری استفاده می شوند. این محصول برای اولین بار در سال 1993 ساخته و مورد استفاده قرار گرفت.

بایرامیکس متریالی است که به صورت ملات بوده که از ترکیب دانه های گرانیتی و مرمری در رنگ ها و دانه بندی های متفاوت و متنوعی وجود دارد و رزین های طبیعی و مصنوعی فراوانی برای نمای بایرامیکس استفاده می شود. نمای بایرامیکس بعد از اجرا به شکل سنگ های تزیینی در می آید. البته باید توجه داشت که این نمای ساختمانی را بر روی پوشش هایی مانند چوب و سطوحی که دارای رطوبت بالا و گرد و غبار هستند نمی توان اجرا کرد و در صورت طراحی و اجرای نمای بایرامیکس بر روی این سطوح به کیفیت مناسب و قابل قبولی نخواهید رسید.

 

بیشتر بخوانید: بتن اکسپوز چیست؟

نماهای بایرامیکس که از اختراعات کشور ترکیه محسوب می شود به شکلی کاملا طبیعی و موافق با محیط زیست تولید می شوند و ماهیت این گونه از نماها به شکلی است که دارای محفظه ها و منافذی هستند که باعث تنفس ساختمان می شوند که خود نکته و مسئله بسیار حائذ اهمیت است.

نماهای بایرامیکس از ترکیب سنگدانه های مرمری و گرانیتی به همراه افزودنی ها و رزین های طبیعی و یا مصنوعی ساخته می شوند و به شکل ملات در می آیند که در زمان اجرا می توان این ملات را به شکل پاششی و شات و یا ماله ای به نمای ساختمان الحاق کرد و بعد از 12 تا 24 ساعت نمای بایرامیکس کاملا خشک می شود و مقاومت اصلی و نهایی خود را بدست می آورد و از لحاظ بصری و زیبایی با تنوع رنگی بالا مانند سنگ های تزیینی نمایان می شود.

ویژگی اصلی نماهای مدرن بایرامیکس تنوع و گستره بالای محصولات و کیفیت های گوناگون این متریال است که از مرغوب ترین آنها می توان به بایرامیکس نوع مینرال میکرو اشاره کرد که دارای سطحی کاملا همگون و یکدست است. انوع جدید بایرامیکس ها مانند میرال گلد که به دلیل سطح براق خود در دکوراسیون داخلی منزل، طراحی داخلی اداری و به طور کلی بازسازی های داخلی استفاده می شوند.

محصولات بایرامیکس در چهار نوع دانه بندی تولید می شوند از دانه های درشت تا دانه بندی میکرو و بیش از 200 نوع رنگ و برای این محصولات وجود دارد.

با توجه به اینکه نمای بایرامیکس و محصولات بایرامیکس از رزین های پایه آب تولید می شوند می توان آنها را با یک لایه بسیار نازک اجرا کرد. که علاوه بر پایین آوردن هزینه ها و صرفه اقتصادی بالا وزن کمتری را به سازه ساختمان اعمال می کنند.

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد نماهای بایرامیکس این نوع از نماسازی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، بخش اعظم کشور های اروپایی، آمریکای شمالی و روسیه استفاده می شود. که همین مسئله باعث شده است که شرکت ها وکارخانه های متعددی به تولید محصولات بایرامیکس در ایران و دیگر نقاط جهان بزنند.

 

بیشتر بخوانید:

نمای ایتکس چیست؟

نمای استرچ متال چیست؟

از ویژگی ها و مزایای طراحی و اجرای نمای ساختمان بایرامیکس می توان به این موارد اشاره کرد:

* انعطاف و فرم پذیری بالا
* اجرای آسان
* دوام و مقاومت بالا در مقابل رطوبت
* عدم یخ زدگی در فصول سرد
* تعمیرات و نگهداری بسیار راحت
* شست و شوی اسان
* دوام و طول عمر بالا
* تنوع بسیار بالای رنگی و بصری
* بسیار سبک
* قیمت مقرون بصرفه

در کنار مزیت های نماهای بایرامیکس معایبی هم به این نوع از نماها اطلاق می شود به مانند اینکه اگر جزییات و گچ کاری بر روی نما وحود داشته باشد بایرامیکس این جزییات و گچ بری ها را کاملا پوشش میدهد و محو می کند.

هیرادانا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman