مروری بر وضعیت معاملات مسکن در تهران

مروری بر وضعیت معاملات مسکن در تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۹ | ۱۳۹۹/۱۰/۱۸

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد: بیشترین حجم واحدهای عرضه شده به بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران به آپارتمان‌های میانسال اختصاص دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، طی یکی، دو سال اخیر با توجه به جهش قیمت‌ها و عبور میانگین قیمت مسکن از کانال ۲۰ میلیون تومان در شهر تهران، قدرت خرید متقاضیان مصرفی به شدت کاهش پیدا کرد.

در نتیجه برخلاف سال‌های گذشته که حدودا نیمی از آپارتمان‌های معامله شده در هر ماه به واحدهای مسکونی کمتر از پنج سال تعلق داشت، این سهم به تدریج طی دو سال اخیر کاهش پیدا کرد. به‌طوری‌که آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد: در آذرماه از مجموع معاملات منعقد و ثبت شده در بنگاه‌های املاک، ۳۹ درصد به واحدهای مسکونی نوساز تا پنج سال اختصاص داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴/ ۳ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در عین حال سهم آپارتمان‌های میانسال از مجموع معاملات ماهانه افزایش پیدا کرده است. این آمار حاکی از آن است که از مجموع معاملات خرید و فروش مسکن در آذرماه، ۷/ ۲۰ درصد به آپارتمان‌های ۶ تا ۱۰ سال، ۳/ ۱۲ درصد به واحدهای مسکونی ۱۱ تا ۱۵ سال، ۲/ ۱۵ درصد به فایل‌های ۱۶ تا ۲۰ سال و نهایتا ۶/ ۱۲ درصد به واحدهای بیش از ۲۰ سال تعلق داشته است.

دنیای اقتصاد

برچسب ها:

معاملات مسکن ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman