وزیر راه و شهرسازی:

مردم با طرح ملی مسکن خانه‌دار می‌شوند

مردم با طرح ملی مسکن خانه‌دار می‌شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۸ | ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مردم با طرح ملی مسکن خانه‌دار می‌شوند، گفت: وجود ۲.۵ میلیون خانه خالی به این معناست که پول‌ها در تله افتاده و حبس شده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی با بیان "هدف دولت این است که مسکن به عنوان یک وسیله زندگی و یک کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه‌ای نشود" اظها رکرد: بحران مسکن به دلیل این است که مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای است و همین دلیل موجب آزار مردم و لطمه به اقتصاد کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی می‌گوییم 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی داریم به این معناست که پول‌ها در تله افتاده و حبس شدند و در چرخه اقتصاد قرار ندارد وقتی تعداد خانوار‌ها و واحد‌ها را تطبیق می‌دهیم در کشور کمبود واحد مسکونی وجود ندارد.

وی افزود: موضوع با اهمیت برای دولت این است که برای تأمین مسکن اقشار متوسط به پایین با اولویت اقشار آسیب پذیر، برنامه داشته باشد که به لطف خدا طرح ملی مسکن به خوبی تعریف، معماری و جانمایی شده و زمین‌های آن نیز انتخاب و طرح نیز شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان این طرح شناسایی شدند و برخی تشکیل پرونده دادند و فرآیند تأمین مسکن آن‌ها در قالب طرح ملی مسکن در جریان است که امیدواریم به یک جریان پایدار تبدیل شود. مردم با استفاده از طرح ملی مسکن، و از فرصتی که ایجاد می‌شود براساس زمان بندی طرح با سازنده ها، بهره‌مند و خانه دار شوند.

اسلامی درباره سامانه جامع املاک و مسکن اضافه کرد: سال گذشته این سامانه رونمایی شد و حدود یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی خالی براساس این سامانه شناسایی شد که به مالکان آن‌ها پیامک فرستادیم که با راستی آزمایی مقدماتی از سه ماه پیش تاکنون حدود 300 هزار واحد مسکونی را معرفی کردیم و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادیم تا به موجب قانون نسبت به گرفتن مالیات اقدام کنند.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman