فروشنده و خریدار می توانند با آرامش وارد بازار شوند؛

رنگ و بوی آرامش در بازار مسکن تبریز

رنگ و بوی آرامش در بازار مسکن تبریز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۲ | ۱۳۹۹/۱۰/۰۷

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تبریز گفت: در حال حاضر خرید و فروش در بازار مسکن در حالت ثبات بوده و فروشنده و خریدار با آرامش کامل می‌تواند وارد بازار شود.
به گزارش اخبار ساختمان، اسماعیل نعمتی با اشاره به وضعیت بازار مسکن در تبریز طی ۱۰ ماهه سالجاری، اظهار کرد: معاملات در بازار مسکن نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است؛ چراکه به دلیل شیوع کرونا اغلب فروشندگان منصرف شده بودند و بازار مسکن نیز با رکود سنگین مواجه بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی یکی دو ماه اخیر وضعیت بهتر شده و در حال حاضر نمی‌توان گفت که بازار به طور کامل متوقف و رکود حاکم شده است؛ بلکه فروشنده و خریدار واقعی وارد بازار شده است.

وی در خصوص وضعیت تولید مسکن در شهر تبریز، گفت: با توجه به نوسانات بازار مسکن و افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی از جمله آهن آلات و سیمان که اخیر نیز با کمبود سیمان مواجه بودیم، تولید مسکن در شهر تبریز حدود ۶۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است؛ چراکه به دلیل نوسانات قیمتی بازار مسکن و جهش قیمتی، تولید مسکن به صرفه نبود و این موضوع نیز یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن به شمار می‌رود؛ به طوری‌که هر زمان عرضه و تقاضا متناسب نباشد قطعا قیمت‌ها نیز همخوانی نخواهد داشت.

نعمتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی یکی دو ماه اخیر هیچ گونه افزایش قیمت در بازار مسکن مشاهده نشده و حتی در برخی از مناطق شهر تبریز حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد قیمت‌ها کاهش یافته است؛ امیدواریم این روند کاهشی قیمت‌ها در این بازار تداوم داشته باشد.

وی توضیح داد: باتوجه به این‌که حوزه مسکن همواره به عنوان یکی از کم ریسک ترین بخش‌ها در برگشت سرمایه محسوب می‌شود، طی چند سال اخیر به دلیل نوسانات قیمت ارز و طلا مردم به سرمایه گذاری در بخش مسکن روی آورده بودند، همین امر باعث گرانی مسکن و بی ثباتی در بازار شده بود که البته ۹۰ درصد قیمت‌ها حبابی بوده و خوشبختانه این حباب‌ها کم کم شکسته می‌شود؛ امیدواریم تا پایان سال جاری به قیمت‌های واقعی برسیم.

وی با بیان این‌که وضعیت بازار رهن و اجاره در تبریز نسبت به شهرهای همجوار نسبتا مناسب است، گفت: هر سالهقیمت‌ها در بازار رهن و اجاره حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد، ولی متاسفانه امسال شاهد افزایش چشمگیری در این زمینه بودیم؛ البته برخی از مالکان محترم به دلیل شیوع کرونا ویروس این موضوع را رعایت کرده و با مستاجر خود کنار آمدند.

ایسنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،تبریز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman