بازنشستگان در انتظار مسکن مهر

بازنشستگان در انتظار مسکن مهر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۷ | ۱۳۹۸/۰۴/۲۶

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به گرانی مسکن و اجاره بها و فشار آن به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: به وزیر نامه ای زدیم تا مسکن های مهر در قالب اجاره به شرط تملیک به بازنشستگان واگذار شود. یکی دیگر از موضوعات نگران کننده و دغدغه های ما، وام بازنشستگان است. سهمیه اول وام اعلام شد و از مسئول مربوطه تامین اجتماعی می خواهیم سهمیه دوم وام را به کانون ها اعلام کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، علی اصغر بیات در همایش تامین اجتماعی، حامی رونق تولید که همزمان با گرامیداشت روز تامین اجتماعی در مجتمع نگین غرب برگزار شد با بیان اینکه سالاری از مدیران باسابقه اجرایی قوی است و امیدواریم بتواند وضعیت سازمان را بهبود دهد گفت: تامین اجتماعی دوران طولانی و سختی را گذرانده و خداوند را شاکریم که ثبات حاکم شده است.

وی افزود: کانون عالی بازنشستگان آماده و در خدمت مدیریت عالی و پرسنل سازمان برای مدیریت امور است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی از دولت طلبکار است و ما در قالب تجمعی به عنوان مطالبه گر خواستار بازگرداندن پول کارگران و بازنشستگان شدیم گفت: اعضای کانون ها مرتب با نمایندگان مجلس در حال رایزنی و گفت وگو هستند. همسان سازی حقوق یکی از تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه است. به فرمول های خوبی در تامین اجتماعی رسیده ایم و امید است در دوره مدیرعامل جدید حل شود.

وی به گرانی مسکن و اجاره بها و فشار آن به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: به وزیر نامه ای زدیم تا مسکن های مهر در قالب اجاره به شرط تملیک به بازنشستگان واگذار شود. یکی دیگر از موضوعات نگران کننده و دغدغه های ما، وام بازنشستگان است. سهمیه اول وام اعلام شد و از مسئول مربوطه تامین اجتماعی می خواهیم سهمیه دوم وام را به کانون ها اعلام کنند.

بیات ادامه داد: تا کنون بالغ بر ۴۲۰ هزار بازنشسته در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس سفر کرده اند. در هتلینگ بیمارستانی و ارتقای خدمات درمانی اتفاقات خوبی رخ داده است و انتظار داریم که تسری یابد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی افزود: کانون عالی بازنشستگان از سرمایه، استقلال و مدیریت سازمان تا زمانی که امین باشد و از منافع ما پاسداری کند حمایت می‌کند.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه طراحی نظام جذب منابع انسانی باید به عنوان هدفی مهم مدنظر باشد گفت: ایجاد تناسب و تطابق لازم در ساختار تشکیلاتی متناسب با نیازهای امروز جامعه اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: تشکیل یک اتاق فکر دائمی جهت آسیب شناسی و بهبود فرایندها با مشارکت کلیه مجموعه های ذی مدخل به منظور اجرای موازین و قواعد تامین اجتماعی پیشنهاد میشود.

صادقی با بیان اینکه لازم است مرکز اسناد سازمان برای ساماندهی املاک و اسناد تامین اجتماعی راه اندازی شود و همچنین باید برای افزایش قدرت خرید و معیشت بازنشستگان تلاش لازم صورت بگیرد اظهار کرد: تمرکز برای رفع مشکلات معیشتی پرسنل نیز باید مدنظر باشد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه در ساختار تامین اجتماعی دچار یک گسست فرهنگی هستیم عنوان کرد: شاخص های فرهنگی اجتماعی باید در ارزیابی مدیران و پرداخت مزایای انگیزشی مورد توجه باشد. ایجاد شفافیت نسبت به شرکای اجتماعی در چارچوب حکمرانی خوب نیز ضروری است.

اخبار ساختمان

برچسب ها:

مسکن ،مهر ،بیمه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman