رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک مطرح کرد:

آرامش به بازار مسکن اراک باز خواهد گشت

آرامش به بازار مسکن اراک باز خواهد گشت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۲ | ۱۳۹۹/۰۹/۲۴

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: کاهش معاملات قاعدتا سبب رکود در بازار مشاورین املاک شده، اما مشاوران املاک خیلی از این وضع ناراضی نیستند چراکه در آینده نزدیک با این کاهش قیمت‌ها، معاملات واقعی در بازار افزایش خواهد داشت.
به گزارش اخبار ساختمان، بهروز عسگری در ادامه گفت: برخلاف گفته مسئولین مبنی بر افزایش قیمت مسکن، نظر ما بر کاهش قیمت مسکن است که در واقعیت نیز با کاهش قیمت مسکن و رکود بازار مواجه هستیم و به نظر می‌رسد از بهمن ماه به بعد مصرف کننده وارد بازار شده و خرید و فروش به صورت نرمال و با جهش قیمت لاک پشتی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر به طور میانگین قیمت مسکن بین 10 تا 20 درصد و تعداد معاملات بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک تصریح کرد: کاهش معاملات قاعدتا سبب رکود در بازار مشاورین املاک شده، اما مشاوران املاک خیلی از این وضعیت ناراضی نیستند چراکه در آینده نزدیک با این کاهش قیمت‌ها، معاملات واقعی در بازار افزایش خواهد داشت.

وی اظهار کرد: تا حدودی حباب قیمت در بازار مسکن شکسته شده، البته هنوز مقدار اندکی از این حباب مانده و پیش بینی می‌شود از بهمن ماه با ورود مصرف کننده های واقعی به بازار، شاهد ایجاد آرامش در این عرصه باشیم.

عسگری با اشاره به اینکه در حال حاضر مقداری به آرامش در بازار مسکن نزدیک هستیم، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود ریزش قیمت ها در بازار مسکن تا حدودی ادامه داشته باشد، البته قیمت ها به قبل بازنخواهد گشت، اما حباب قیمت ها شکسته خواهد شد و قیمت واقعی در بازار نمایان می‌شود.

وی اضافه کرد: اعلام میانگین قیمت متراژ مسکن از سوی مسئولان، بازار مسکن را متشنج خواهد کرد و اصلا به صلاح بازار مسکن نیست چراکه اعلام قیمت ثابت در منطقه، به سادگی ریزش نخواهد کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک در خصوص ساخت مسکن ملی بیان کرد: مسکن ملی تا زمانی که اجرایی نشود هیچ تاثیری در قیمت مسکن نداشته و ندارد و به نوعی یک طرح شکست خورده است چراکه مسکن مهر دولت قبل هنوز به طور کامل تحویل داده نشده و در نتیجه نمی‌توان در یک دوره کوتاه مدت مسکن های دیگر را به مردم تحویل داد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman