رئیس مرکز تحقیقات بتن مطرح کرد:

کنفرانس ملی سالیانه بتن در دی ماه برگزار می‌شود

کنفرانس ملی سالیانه بتن در دی ماه برگزار می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۱ | ۱۳۹۹/۰۹/۲۴

رئیس مرکز تحقیقات بتن گفت: کنفرانس ملی سالیانه بتن در ۳ و ۴ دی ماه به صورت مجازی وبا حضور اساتید برجسته دانشگاه برگزار می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مصطفی احمدوند رئیس مرکز تحقیقات بتن در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه کنفرانس سالیانه بتن و زلزله در ۳ و ۴ دی ماه همزمان با سالگرد زلزله بم برگزار می‌شود، گفت: این همایش و کنفرانس با همکاری انجمن علمی مهندسی بتن و سازه‌های بتنی ایران و موسسه آموزش عالی علوم و توسعه پایدار برگزار می‌شود.

او افزود: این همایش در راستای ضرورت اجرای استاندارد‌های ملی و نظام بازرسی بتن و ارتقای کیفیت بتن و ساخت وساز‌های بتنی مقاوم در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، حضور در این کنفرانس علمی به عنوان یک دوره آموزشی ارتقای پایه ۲ و ۱ برای مهندسان در رشته عمران، لحاظ می‌شود.

احمدوند توضیح داد: امسال بیست و سومین همایش سالیانه انجمن بین المللی بتن ACI (شاخه ایران) و کنفرانس ملی بتن و زلزله با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ به صورت غیر حضوری و آنلاین و رایگان با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و علمی برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: با وجود قطعنامه جامعه مهندسی عمران ایران متشکل از متولیان اجرایی و در بخش دولتی، بخش خصوصی، بنیاد‌های مردمی تولیدکنندگان، سازندگان مشاوران و کارفرمایان، کدام نهاد و یا سازمان متولی نظارت بر اجرای استاندارد‌های ملی ۶۰۴۴ بتن آماده در کشور است.

وجدان کاری در پروژه‌های ساخت‌وساز میسر نشده است

رئیس مرکز تحقیقات بتن با بیان اینکه وجدان کاری در پروژه‌های ساخت‌وساز برای تحقق ارتقای کیفی ساخت و ساز‌های بتنی با دوام مقاوم در برابر زلزله هنوز میسر نشده است، گفت: انفجار، آتش سوزی، سیل و محیط فعال خورنده همسو با توسعه پایدار اقتصادی اجتماعی کشور علی‌رغم پیگیری‌های مکرر متاسفانه تاکنون میسر نشده و دلیل آن هم مشخص نیست.

او با اشاره به اینکه چرا با وجود قانون و مقررات ملی ساختمان، استاندارد‌های ملی اجباری الزام برای تولید بتن آماده و ساخت وساز‌های بتنی عملیاتی نمی‌شود، گفت: در شرایط بحرانی اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و اخلاق سیاسی پسا کرونا تنها انسان و مهندس حرفه‌ای و تکنسین صلاحیدار پایبند به ارزش‌های اخلاقی است.

این مقام مسئول گفت: افراد آگاه به مسئولیت فردی می‌توانند در سایه حمایت دولتی با رعایت قوانین و مقررات ملی، ساختمان استاندارد‌های ملی و بین المللی به ویژه استاندارد‌های ملی اجباری بتن آماده ویژگی‌ها نظام بازرسی و نظارت بر کنترل کیفیت فرایند تولید بتن آینده‌ای سبز را برای خود و نسل آینده جوان فراهم کنند.

او اظهار کرد: قطعنامه سند استاندارد ملی اجباری ویژگی‌های بتن و آماده و بازرسی کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی بتن آماده و به کارگیری اجباری تکنسین صلاحیت دار در پروژه‌های ساخت و ساز‌های بتنی در این کنفرانس تصویب می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات بتن در پایان یادآور شد: معرفی پروژه‌های بتنی و برگزاری کارگاه‌ها و میزگرد‌های تخصصی از جمله برنامه‌های مهم در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman