عضو هیات مدیره تولید کنندگان سیمان تشریح کرد:

چرا سیمان گران شد؟

چرا سیمان گران شد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۳ | ۱۳۹۹/۰۹/۱۷

عضو هیات مدیره تولید کنندگان سیمان گفت: افزایش دو یا چند برابری قیمت سیمان در بازار نشات گرفته از شبکه معیوب توزیع است.

به گزارش اخبار ساختمان، سید عباس حسینی عضو هیات مدیره تولید کنندگان سیمان ظرفیت تولید اسمی سیمان کشور را ۸۸ میلیون تن عنوان کرد و گفت در سال جاری ۶۱ میلیون تن سیمان تولید شده است که ازین میزان ۵۰ میلیون تن مصرف داخلی این محصول در سال است.

مدیرعامل کارخانه سیمان تهران با اشاره به بالارفتن هزینه های تولید در چند ماه اخیر گفت مواد اولیه، هزینه حمل و نقل با رشد ۵۰ درصدی، افزایش سه برابری قطعات یدکی سه برابر شدن قیمت پاکت خالی سیمان و همچنین حقوق و دستمزد کارکنان فروش سیمان با قیمت های کنونی برای تولید کنندگان جذابیت ندارد.

حسینی ادامه داد افزایش دو یا چند برابری قیمت سیمان در بازار نشات گرفته از شبکه معیوب توزیع است که باب دلالی را به روی سود جویان باز کرده است و یکی از راه های موثر در کنترل بازار عرضه سیمان در بورس است و با حذف واسطه ها سیمان با قیمت معقول به دست مصرف کننده می رسد.

وی افزود در حال حاضر کارخانه های موجود کشور دوران بازگشت سرمایه خط های تولید را گذرانده اند و رو به فرسودگی می روند و اگر توجهی به این صنعت نشود در آینده با مشکل تولید سیمان برمی خوریم.

 

بیشتر بخوانید: چرا نرخ سیمان 35 هزار تومان شده است؟

حسینی گفت: امروزه برای راه اندازی یک خط یک میلیون تنی سیمان نیاز به سه هزار میلیارد تومان اعتبار است و هم اکنون با وجود ظرفیت های خالی و تعطیل شده کارخانه های سیمان سالیانه از تولید ۱۶ میلیون تن سیمان که میتواند فرصتی برای صادرات باشد عقب هستیم و با رونق صادرات میتوانیم سه برابر نرخ داخلی برای کشور درآمدزایی داشته باشیم.

این عضو هیات مدیر تولید کننده سیمان ادامه داد: دو کار بزرگ در صنعت سیمان بلاخص در شرکت سیمان تهران انجام شده که یکی بازگشت خط خاموش یک میلیون تنی به چرخه تولیده سیمان بوده و دیگری تبدیل الکتروفیلتر کاهش آلایندگی ها به بک هوس یعنی بازگشت غبار حاصل از آسیاب کلینکر به مخازن ذخیره بوده که باعث شده خط های تولید با آلایندگی کمتر از یک پنجم حد استاندارد محیط زیستس فعال باشند.

مدیر عامل شرکت سیمان تهران با اشاره به تولید چهار میلیون تنی این کارخانه در سال گفت: کارخانه سیمان تهران ۵۰ درصد نیاز سیمان پایتخت را بر عهده دارد و برنامه مهمی که در این شرکت دنبال می شود عرضه مستقیم این محصول به مصرف کننده و حذف واسطه ها برای مقابله با بازار سیاه سیمان سیاه است.

حسینی در پایان گفت: اگر با نظام فعلی توزیع کار کنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم قیمت سیمان کاهش پیدا کند بنابراین با نظامات جدید و حذف واسطه ها می توان به این صنعت و مصرف کنندگان واقعی کمک کرد.

باشگاه خبرنگاران


برچسب ها:

سیمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman