آغاز عملیات احداث «تم پارک سنتر کیش»

آغاز عملیات احداث «تم پارک سنتر کیش»
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۴ | ۱۳۹۹/۰۹/۱۲

مجموعه گردشگری «تم پارک سنتر کیش» با مساحتی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در ساختمان نماد کیش، اجرا و راه اندازی خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیر عامل شرکت عمران،آب و خدمات کیش ضمن اعلام این خبر گفت: طی سال‌های گذشته مجموعه موزه و نماد کیش که با ارزش ریالی بالایی احداث شده، تاکنون برای کیشوندان هیچ منفعتی به دنبال نداشته است. به همین منظور طی جلساتی با غلامحسین مظفری مدیر عامل این سازمان، تصمیم بر آن شد تا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این مجموعه را به ساخت پروژه تم پارک سنتر کیش اختصاص دهیم. این مجموعه فضایی چند منظوره با کاربری‌های گردشگری، تفریحی و فرهنگی (موزه) و همچنین کارگاه های آموزشی با فضاهای رفاهی عمومی خواهد بود.

ابوالفضل طیبی با تأکید بر ایجاد جاذبه گردشگری جدید در جزیره کیش توسط این پروژه بین المللی افزود: ما درفضای موزه دو پروژه تعریف کرده‌ایم؛ اولین پروژه تم پارک سنتر و دومین پروژه باغ ایران زمین است که عملیات عمرانی آن طی ماه های آتی آغاز خواهد شد و در حال حاضرمشاور پروژه در حال بررسی مباحث مطالعاتی این طرح است. امیدوار هستیم فاز یک پروژه پارک سنتر تا انتهای سال و فاز دوم تا خرداد ماه سال آینده پایان یابد.

وی با اشاره به بالا رفتن میزان گردشگری در دنیا با ساخت این تم پارک‌ها، اظهار داشت: ما باید تدبیری بیاندیشیم تا از فضای خام فروشی زمین خارج شده و بتوانیم درآمدهایی پایدار از این محل ها داشته باشیم. همچنین باید نگاه ما به سمت ظرفیت‌های گردشگری جزیره به همراه توسعه فرهنگی و اجتماعی با اجرای پروژه هایی از این دست باشد.

مدیرعامل شرکت عمران ادامه داد: علاوه بر طراحی و ساخت این پروژه از چندین کارگروه تخصصی از جمله مهندسین معماری و عمران، طراحان خلاق و جوان ایرانی، موسیقی و گرافیک، کارگروه متخصصان حوزه خطای دید، و همچنین مشاوران و کمپانی های مطرح و صاحب برند بین‌المللی استفاده شده است که در این بین شرکت گردشگری پارس گستران مسوولیت این پروژه را به عهده خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت پارس گستران که درحوزه تفریح، سرگرمی و ایجاد تم پارک‌ها و موزه های گردشگری در تهران فعالیت دارد گفت: این شرکت در حال حاضر نقاط گردشگری بسیاری در پایتخت ایجاد کرده است که می‌توان به موزه حیاط وحش دارآباد،هیومن پارک که در دنیا تنها دو کشور توانسته اند آن را انجام دهند و همچنین موزه خطای دید، موزه ستاره شناسی و رصد خانه، بخشی به نام دکتر لند و ژوراسیک پارک و مجموعه های تفریحی شهدای خلیج فارس و اولین سورتمه دربند اشاره کرد. همچنین اکنون تمام این مجموعه ها جزو میراث اصلی و گردشگری پایتخت از طرف میراث فرهنگی و شهرداری تهران معرفی می شوند.

علی‌محمد گلستانی فرد با تأکید بر تلفیق آموزش با تفریح و سرگرمی با هدف افزایش اثرگذاری گفت: امروزه در جهان به تلفیق این دو حوزه ( edutainment) گفته می‌شود یا سرگرم آموزی. مانند پرکردن اوغات فراغت در تابستان‌ها که جایش را به غنی سازی اوغات فراغت داد؛ تم پارک های موضوعی نیز چنین هدفی را دنبال می‌کنند و به صورت غیر مستقیم آموزش را در بر دارند که در آن آموزش محض،غیر کاربردی وتفریح بدون آموزش که نوعی اتلاف وقت تلقی می‌شود جایش را به آموزش در کنار سرگرمی، یا به عبارتی آموزش غیر مستقیم می‌دهد.

وی در ادامه افزود: در خصوص این پروژه ما نیز ۴۰۰ نقطه دنیا در حوزه خطای دید را بررسی کرده‌ایم و از بین هزار اثر ۱۰۰ اثر که بهترین و جذاب‌ترین آثار محسوب می‌شدند و با فرهنگ اجتماعی و اسلامی ما سازگاری بیشتری داشتند را انتخاب کرده که در این مجموعه اجرا خواهد شد. این آثار هم چنین با فرهنگ بومی خلیج فارس هماهنگی لازم را خواهند داشت. به همین منظور با معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش مشورت های لازم را برای استفاده از موسیقی بومی در این طرح انجام داده‌ایم.

گلستانی فرد در ادامه تأکید کرد: به دلیل شرایط ویژه و جذاب کیش و اهمیت و احساس مسوولیت، تمام توان و تجربیات خود را، که بر اساس یافته های علمی و هنری و در پروژه های قبلی بدست آورده‌ایم را در کنار تیم جوان و خلاق و با حمایت های سازمان منطقه آزاد و شرکت عمران، آب و خدمات کیش به کار خواهیم گرفت که قطعاً یکی از پروژه های بی‌نظیر درخاورمیانه خواهد شد. همچنین باید اشاره کنم حساسیت ما در موضوع زمان این پروژه، به دلیل هنر و ظرافت و دقت این کار است؛ زیرا مانند کار فیزیکی مصنوعی نمی توان شبانه‌روز روی آن کار کرد.

وی برآورد مالی این پروژه را حدود هشت تا ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد و گفت: ما و سازمان دراین پروژه از منافع مشترکی برخوردار هستیم، و این مقدار اعتباری است که برای اجرای این دو تم پارک‌ در نظر گرفته‌ایم که در این بین آورده سازمان نیز ساختمانی است که در اختیار این پروژه است.

سید مصطفی تقوی عضو هیت مدیره شرکت پارس گستران در توضیح بیشتر این پروژه گفت: تم پارک در مساحتی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در ساختمان نماد کیش احداث می‌شود که شامل سه مجموعه منحصر به فرد خواهد بود. اولین مجموعه مجیک پارک یا پارک جادویی است که بزرگترین تم پارک خطای دید در منطقه خاورمیانه خواهد بود.دراین مجموعه ۱۰۰ اثر شاخص در حوزه های مختلفی نظیر آثار سه بعدی ،دنیای بی نهایت خانه وارونه،دنیای جاذبه،آثار شاخص خطای دید و چندین آثار دیگر خواهد بود که از لحاظ تنوع این تم پارک در ردیف پنج موزه تراز اول جهان قرار خواهد گرفت. مجموعه دوم در تم پارک سنتر کیش ،بزرگترین ژوراسیک ورلد و دراگون پارک سرپوشیده در منطقه خواهد بود که شامل تنوعی از دایناسور هایی متحرک همراه با تم های اختصاصی و نیز انواع اژدها در ابعاد بزرگ و همراه با افکت های بی‌نظیر است که برای اولین بار در خاورمیانه ساخته می شود.

مجموعه سوم این پروژه موزه هنری با رویکرد جزیره کیش،کارگاه آموزشی و آمفی تئاتر است.همچنین در کنار این بخش‌های اصلی فروشگاه،کافه و رستوران، و فروشگاههای تخصصی عکاسی و محصولات مرتبط احداث خواهد شد.

ایرنا

برچسب ها:

تم پارک سنتر کیش 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman