کتاب بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان راهی بازار شد

کتاب بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان راهی بازار شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۸ | ۱۳۹۸/۰۴/۲۴

کتاب «بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان» نوشته حمید اسدبیگی توسط انتشارات بازاریابی منتشر و راهی بازار نشر شد.
به گزارش اخبار ساختمان، کتاب «بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان» نوشته حمید اسدبیگی به‌تازگی توسط انتشارات بازاریابی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب تلاش کرده با ترسیم یک نقشه راه و ارائه مثال‌های کاربردی، بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان را آموزش دهد تا مخاطبان با پیاده‌سازی این آموزه‌ها بتوانند بر میزان فروش خود در این صنعت بیافزایند.

نویسنده کتاب معتقد است در سال‌های اخیر که با توسعه اینترنت، گسترش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و ظهور شبکه‌های اجتماعی رفتار خرید مشتریان تغییر کرده، بسیاری از افراد برای خرید کالاها و خدمات مورد نیازشان ابتدا آنها را در اینترنت و گوگل جستجو می کنند و سپس پس از بررسی و مقایسه تصمیم به خرید می‌گیرند. همین تغییر رفتار مشتریان، فضای کسب و کارها را بسیار متحول کرده است، کسب و کارهای برای آنکه در دنیای واقعی قادر به ادامه حیات باشند باید حضور قدرتمندی در دنیای اینترنت داشته باشند و برای بازاریابی اینترنتی سرمایه گذاری کنند.

صنعت ساختمان یکی از قدیمی‌ترین صنایع دنیاست و در واقع از زمانی که انسان‌های اولیه، غارها را برای محل زندگی خود می‌ساختند این صنعت وجود داشته تا امروز که آسمانخراش‌های و برج‌های مرتفع ساخته می‌شوند. صنعت ساختمان یکی از صنایع مهم کشورمان است و نقش موثری در اقتصاد ملی و اشتغال زایی دارد. با این حال بسیاری از کسب و کارهای فعال در صنعت ساختمان هنوز از روش‌های سنتی و قدیمی بازاریابی استفاده می کنند، روش هایی که در دنیای امروز دیگر مانند قبل موثر نیستند و هزینه های زیادی به شرکت ها تحمیل می کنند. بویژه در دورانی که شاهد رکود بازار مسکن هستیم و کسب و کارها مانند گذشته نمی توانند منابع مالی قابل توجهی برای بازاریابی اختصاص دهند.

اسدبیگی که مهندس ساختمان است در این کتاب نوشته «با توجه به تغییر رفتار مشتریان و همچنین مقرون به صرفه نبودن روشهای سنتی بازاریابی در صنعت ساختمان، شرکت ها می‌توانند از بازاریابی اینترنتی به‌عنوان یک گزینه اقتصادی، در دسترس و بسیار کارآمد استفاده کنند. متاسفانه فعالان در صنعت ساختمان هنوز به‌صورت جدی در این حوزه وارد نشده اند، البته کمبود اطلاعات هم مزید بر علت است.»

«کتاب بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان» علاوه بر نوشته‌های اسدبیگی، مقدمه‌ای از احمد روستا را هم در بر می‌گیرد. این کتاب بر اساس مطالعه و بررسی کسب و کارهای موفق صنعت ساختمان دنیا تدوین شده است. در بخش اول، مطالبی درباره بازاریابی در صنعت ساختمان ارائه شده است. در ادامه، برای بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای ساختمانی یک سیستم کارآمد معرفی شده است که در هر فصل کتاب بخشی از این سیستم با جزئیات کامل مورد بررسی قرار گرفته است. در پایان هم فهرستی برای بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان ارائه شده است.

نویسنده کتاب، مطالعه آن را به تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی، سازندگان، پیمانکاران، معماران و مهندسان و تمامی مشاغل ساختمانی که می‌خواهند در دنیای امروز به‌صورت حرفه‌ای بازاریابی کنند و قدرتمندانه در میدان رقابت باقی بمانند، توصیه کرده است.

مهر

برچسب ها:

کتاب ،بازاریابی ،صنعت ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman