مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان خبر داد:

وجود 20 هزار خانوار روستایی فاقد مسکن

وجود 20 هزار خانوار روستایی فاقد مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۲ | ۱۳۹۹/۰۹/۰۹

‌مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۲۰ هزار خانوار روستایی فاقد مسکن در استان داریم.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود رضایی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد و این در حالیست که تعداد خانوارهای روستایی ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ خانوار هستند.

وی گفت: با این اوصاف ۲۰ هزار خانوار روستایی فاقد مسکن در استان داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۸، ۱۰۳ هزار از واحدهای مسکن روستایی استان از انواع تسهیلات بهسازی، بازسازی استفاده کرده و تحت پوشش تسهیلات بنیاد مسکن قرار گرفتند، گفت: در سال ۹۸، ۱۲ هزار واحد در روستاهای استان آسیب دیدند.

رضایی با بیان اینکه این واحدها ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، بیان کرد: تعهدات دولت اعم از پرداخت تسهیلات، بلاعوض و نظارت در ۹۷ درصد این واحدها به انجام رسیده و عمده این واحدها نیز به بانک‌ معرفی شدند.

وی عنوان کرد: برای ساخت هر واحد روستایی ۷۶ میلیون تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولتی پرداخت کردیم و در کنار آن برای هر واحد ۱۶۰ کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری به این افراد داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: همچنین طراحی و نظارت این واحدها به صورت رایگان انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه در سیل ۹۸ واحدهای روستایی همه شهرهای استان خسارت دیدند، افزود: سال ۹۸ در مجموع ۱۲ هزار واحد از محل بازسازی و ۸۰۰۰ واحد از محل بهسازی مسکن روستایی در استان انجام شده است.

وی گفت: تورم مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور زیر ۵۰ درصد و این رقم در لرستان بیش از ۸۰ درصد است.

ایسنا

برچسب ها:

لرستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman