مدیرکل استاندارد استان مرکزی تشریح کرد:

چه کسی مسئول حوادث آسانسوری است؟

چه کسی مسئول حوادث آسانسوری است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۷ | ۱۳۹۹/۰۹/۰۹

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.
به گزارش اخبار ساختمان، مهناز جعفریان از صدور ۸۳۳ گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد تاییدیه‌های ایمنی صادر شده، ۱۷۵ مورد مربوط به تاییدیه ادواری آسانسور و ۶۵۸ مورد مربوط به تاییدیه اولیه بوده است.

وی گفت : یکی از شرح وظایف ادارات کل استاندارد نظارت بر کیفیت و ایمنی خدمات آسانسور است که با مدیریت عملکرد شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران انجام می گیرد و در صورت تایید ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت بازرسی، اداره کل استاندارد استان گواهینامه تأییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور را صادر می کند.

جعفریان بر اهمیت ایمنی و ارتقای کیفیت عملکرد آسانسورها تأکید کرد و افزود: همه آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد تحت پوشش استاندارد قرار گرفته اند که این موضوع در اولویت و دستور کار ادارت کل استانی بوده و اقدامات مناسبی هر ساله در این خصوص صورت می‌پذیرد.

وی صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداری‌ها برای ساختمان‌های دارای آسانسور اعم از تجاری، مسکونی و دولتی را منوط به اخذ گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور از اداره کل استاندارد استان عنوان کرد و گفت: تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت اتمام اعتبار گواهینامه‌های مذکور مالک یا بهره‌بردار یا شرکت سرویس و نگهدار آسانسور، با مراجعه به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به آدرس lift.isiri.gov.ir، باید نسبت به ارایه درخواست بازرسی ادواری اقدام کنند.

ایسنا

برچسب ها:

حوادث آسانسوری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman