مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان خبر داد:

تحویل پنج هزار مسکن مهر در جنوب کرمان

تحویل پنج هزار مسکن مهر در جنوب کرمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۴ | ۱۳۹۹/۰۹/۰۹

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه پنج هزار واحد مسکن مهر در این منطقه به متقاضیان تحویل داده شد، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۹ واحد طی هفت سال گذشته تکمیل شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد ساردویی تعداد مسکن‌های مهر جنوب استان کرمان را ۶ هزار و ۳۴۱ واحد برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد ۹۱ واحد نیمه‌تمام است.

وی دعاوی حقوقی بین اعضا و مدیران عامل شرکت‌ها و طرح شکایت در محاکم قضایی از طرف اعضا (متقاضیان) و همچنین انسداد حساب‌ها توسط مراجع قضایی را علت نیمه‌کاره بودن ۹۱ واحد مسکن مهر اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهر سازی جنوب کرمان با بیان اینکه یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر شهرستان کهنوج متقاضی ندارد، پیشرفت فیزیکی این خانه‌ها را ۷۰ درصد عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ۵۰ شرکت تعاونی مسکن مهر در جنوب کرمان وجود دارد.

مدیرکل راه و شهر سازی جنوب کرمان به تعداد پرونده‌های مسکن مهری که دادگاهی شده اشاره کرد و گفت: از طرف این اداره کل شکایتی به دادگاه نرفته و حتی با برگزاری جلسات متعدد در محل اداره کل و یا در محل طرح، بین اعضا و مدیران عامل تلاش‌های زیادی برای حل و فصل مشکلات داشتیم.

ساردویی افزود: در این نشست‌ها بسیاری از مشکلات بین اعضا رفع شد ولی متاسفانه با وجود سعی و تلاش، هنوز تعداد ۹۱ واحد در محاکم قضایی دارای پرونده هستند.

وی یکی از مشکلات مهم مسکن‌های نیمه‌تمام مهر را سهم آورده اعضا دانست و گفت: در این زمینه با اعضا و مدیران عامل تعاونی‌ها در حال رایزنی هستیم تا مشکلات این واحدها را حل و فصل و این واحدها نیز سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان بر حل مشکل مسکن‌های مهر نیمه‌تمام تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تعاونی‌های مسکن مهر تحت نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند لذا از مدیران این اداره کل در خواست داریم به این مهم ورود کنند.

وی افزود: با ورود متولیان امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکلات تعاونی‌هایی که پرونده قضایی دارند، رفع شود.

ساردویی ادامه داد: همچنین تسریع در رسیدگی به اینگونه پرونده‌های قضایی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی از رایزنی برای رفع مشکل طرح مسکن مهر کهنوج خبر داد و گفت: این واحدها بدون متقاضی بوده لذا جلسات و پیگیری‌های متعددی در تهران و منطقه برای این مشکل انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: مذاکراتی نیز با ادارات و ارگان‌هایی مانند صندوق بازنشستگی فرهنگیان، نیروی انتظامی انجام شده و این پروژه برای طرح اقدام ملی مسکن نیز درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل این واحدها، مجوزِ نیاز نداشتن به فرم (ج) یا همان فرم سبز نیز اخذ شده که امیدواریم مشکل نداشتن متقاضی این طرح رفع شود.

«قبل از سال ۹۲ قرار بود هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در جنوب کرمان احداث شود اما به دلیل اینکه در برخی شهرهای این منطقه از مسکن مهر به صورت آپارتمانی استقبال نشد، تعداد ۸۵۹ واحد از دستور کار خارج شد.»

اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با یک میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن مهر ،کرمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman