مشکلات مسکن از نگاه رسانه های زنجانی

مشکلات مسکن از نگاه رسانه های زنجانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۰ | ۱۳۹۸/۰۴/۲۳

رسانه ها و مطبوعات استان زنجان در هفته گذشته مسائل و موضوعات مختلفی را در خروجی ها و صفحات خود انعکاس دادند که از جمله مهمترین آن ها می توان به رکود در بازار مسکن استتان اشاره کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، هفته نامه ندای شهروند در آخرین شماره خود در تیتری با عنوان "بازار مسکن در آستانه رکود بزرگ" به افزایش قیمت مسکن در زنجان پرداخت و نوشت: با افزایش حبابی قیمت مسکن در زنجان نمی توان آینده خوشی را برای این بازار متصور شد.

در گزارش این نشریه آمده است: بازار بزرگ مسکن در کشور با اندک تغییراتی دچار چالش‌های بزرگی می‌گردد. این حوزه که در ایران بیشتر از نیاز تبدیل به حوزه‌ی سرمایه‌گذاری شده و سرمایه کلانی در ایران وارد بازار مسکن می‌شود.
رونق بازار مسکن به رونق اقتصادی نیز منجر می‌گردد چرا که در این بازار مشاغل و صنوف مختلفی در گیر هستند و رونق آن موجب چرخش بخش عظیمی از اقتصاد کشور می‌شود.

استان زنجان نیز به عنوان یکی از استان‌هایی شناخته می‌شود که بازار مسکن در آن زیاد دستخوش تغییرات مقطعی می‌شود.

وجود برخی زمین‌ها و فیش‌های غیرقانونی که با دلال بازی گاهی با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نیز همراه هستند یکی از عواملی است که باعث رکود بازار مسکن در استان زنجان می‌شود.

نبض بازار مسکن در زنجان در یک سال اخیر از سمت ساخت و ساز به سمت دلالی آوار شده است و این تغییر برخی مشاغل دخیل در ساخت و ساز مسکن را دچار رکود کرده است.

هفته نامه ندای شهروند از قول مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان آورده است: افزایش قیمت مسکن در این استان غیرمنطقی است.

مسعود بیات منش با اشاره به وضعیت نامطلوب مسکن در استان زنجان اظهار کرد: زمین های خالی در گلشهر داریم که در بورس بازی زمین در این موج اقتصادی التهاباتی را به بازار مسکن وارد میکند و به بازار مسکن تاثیر منفی می گذارد.

پایگاه خبری همدلی زنجان نیز در خبری از شورای مسکن استان به تاکید استاندار زنجان بر پیگیری و عملیاتی کردن مصوبات جلسات این شورا اشاره کرد و از قول استاندار نوشت: در هفته آتی دبیران جلسات ملزم هستند اقدامات انجام شده در راستای مصوبات جلسات را ارائه دهند و همه مصوبات در بخش‌های مختلف همچون مسکن، اقتصاد مقاومتی، اشتغال، سفرهای شهرستانی با حضور رسانه‌ها بررسی می‌شود.

روزنامه های صدای زنجان در هفته گذشته در گزارش خود از جلسه مطالبه‌گری پرسمان پیشرفت که در دانشگاه زنجان پیرامون مشکل مسکن برگزار شد، آورده است: قریب به یک سال گذشته با تغییر و آشفتگی وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت مسکن در کشور نیز دچار مشکلاتی شد.

بالا رفتن قیمت مسکن و اجاره‌بها در شرایطی که تورم اقتصادی بر مردم فشار می‌آورد، موجب سردرگمی و ناامیدی قشر ضعیف جامعه برای تامین مسکن شده است. از طرفی با توجه به اینکه بالغ بر ۱۲۰ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم به حوزه مسکن وابسته هستند، این آشفتگی‌ها همچنین توانسته است بر وضعیت اشتغال مردم نیز تاثیر گذار باشد.

این موضوع و راهکارهای رودررویی با این مساله موضوع نهمین جلسه مطالبه‌گری پرسمان پیشرفت با حضور مسئولان و نماینده‌های تشکل‌های دانشجویی در سالن شهید شهریاری دانشگاه زنجان بود.

در این جلسه، مباحثی از جمله افسارگسیختگی قیمت مسکن، رانت‌های اطلاعاتی در پیش‌فروش مسکن، رابطه ازدواج با مسکن، بلاتکیف بودن طرح‌های دلت از جمله مسکن امید، مسکن‌های خالی، دلال‌بازی، عدم اجرای قوانین بازدارنده همچون مالیات خانه‌های خالی و مواردی از این دست از طرف تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

طرح برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان های استان، کشف ۱۶ محل استخراج بیت کوین در زنجان و اعزام زائران حج تمتع از ایستگاه پروازی فرودگاه زنجان از جمله موضوعات دیگری بود که اغلب رسانه ها و نشریات استان در هفته گذشته به آنها پرداختند.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،حباب 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman