ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی در هشتگرد

ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی در هشتگرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۳ | ۱۳۹۸/۰۴/۲۳

افزایش قیمت مسکن و مشکلات اجاره نشینی در کشور سبب شد تا وزارت راه و شهرسازی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نوساز به متولیان امور در شهرهای جدید محول کند که در این میان سهم شهرجدید هشتگرد استان البرز ۲۱ هزار واحد مسکونی تعیین شده است .
به گزارش اخبار ساختمان، شهر جدید هشتگرد که در دهه ۷۰ پا گرفته، اواخر دهه ۸۰ ساخت ۵۱ هزار واحد مسکونی مهر در آن آغاز شد و به موازات آن نیز تعدادی هم واحد مسکونی توسط انبوه سازان در این شهر ساخته شده است.

همچنین تاکنون بخش عمده واحدهای مسکونی مهر در شهرجدید هشتگرد تکمیل شده اما کمبود امکاناتی مانند آب، برق، تلفن، فضای آموزشی، فراهم نشدن خطوط ریلی سبب شده تا هنوز ظرفیت جمعیتی آن تکمیل نشود.

بر همین اساس متولیان امور تلاش گسترده‌ای برای تأمین نیازهای شهرجدید هشتگرد استان البرز آغاز کرده و انتظار می‌رود از امسال جمعیت سر ریز کلانشهرهای تهران و کرج به سمت شهرجدید هشتگرد مهاجرت کند.

طبق بررسی‌ها، خط ریلی کرج - هشتگرد امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و ده‌ها پروژه عمرانی زیر بنایی مانند مدرسه، درمانگاه، آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی و دیگر ملزومات در این شهر به بار می‌نشیند.

اما اکنون با توجه به گرانی مسکن در تهران و کرج به دستور وزیر راه و شهرسازی قرار است که شهرجدید هشتگرد ۲۱ هزار واحد مسکونی دیگر به داشته‌های خود بیفزاید تا محرومان استان تهران و البرز بتوانند در این سرپناه‌ها اسکان یابند.

بر اساس طرح وزارت راه و شهر سازی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ به عهده شهرهای جدید کشور واگذار شده که سهم شهر جدید هشتگرد از این مقدار ۲۱ هزار واحدمسکونی می‌باشد.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: سهم این شهر از سهمیه تعیین شده کشوری ۱۰.۵ درصد است که با مشارکت بخش خصوصی محقق می‌شود.

در راستای اجرای طرح تولید و عرضه مسکن با مشارکت بخش خصوصی، شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی را به صورت خودمالکی به بخش خصوصی واگذار نموده که بر اساس قرار داد فیمابین، سرمایه گذار متعهد به ساخت این واحدهای مسکونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌باشد.

داود صفدری گفت: در زمان حاضر مقدمات اجرایی ۱۶ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی، از تعداد سهم تعیین شده در شهر جدید هشتگرد صورت گرفته و مابقی تا پایان سال ۹۹ طبق تعهد شرکت عمران شهر جدید هشتگرد انجام خواهد شد.

وی افزود: طی تفاهم نامه‌های صورت گرفته پروژه‌های مشارکتی شامل مسکونی و تجاری، در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته تا با ارائه خدمات و ارتقا سطح زندگی شهروندان، در راستای توسعه شهر گامی برداشته شود.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه پروژه‌های مشارکتی اهرمی برای رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه شهر است، گفت: سهم شرکت عمران از واگذاری عرصه و انجام مراحل اخذ پروانه ساختمانی در پروژه‌های مشارکتی دریافت پروژه‌های عام المنفعه شامل ساخت مدرسه، فضای سبز، مسجد، درمانگاه و دیگر خدمات عمومی در این شهر تعیین شده است.

صفدری با بیان اینکه مجموعه شرکت عمران شهرجدید هشتگرد از پروژه‌های مشارکتی استقبال می‌کند، تاکید کرد: ما آماده ایم سهم خودمان را به سرمایه گذار، واگذار کنیم و مشارکت کننده در مقابل با ارائه خدمات عمومی به توسعه شهر کمک کند.

مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت عمران اظهار داشت: پیش بینی ما جذب جمعیتی بالغ بر ۷۴ هزار نفر جمعیت تا پایان سال ۹۹ است.

اکنون حدود ۶۰ هزار نفر در شهر جدید هشتگرد واقع در ۴۰ کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز اسکان دارند.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،ساخت ،مهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman