معاون شهرسازی شهرداری کاشان خبر داد؛

افزایش 41 درصدی صدور پروانه ساختمانی

افزایش 41 درصدی صدور پروانه ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۴۳ | ۱۳۹۸/۰۴/۲۲

معاون شهرسازی شهرداری کاشان ضمن تاکید بر مقابله شهرداری کاشان با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: صدور پروانه های ساختمانی در سه ماهه نخست سال نسبت به مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشت.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن نعناکار در جمع خبرنگاران با تاکید بر مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و تخلفات در این حوزه اظهار داشت: از شهروندان درخواست داریم تا پیش از هر ساخت و سازی، به صورت کامل و دقیق نسبت به دریافت مجوزهای لازم و به ویژه پروانه ساختمان اقدام کنند تا در میانه فرآیند اجرا با مشکلات مختلف در این زمینه مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه ستاد انضباط شهری و شهربان ها بر ساخت و سازهای شهری شهرستان کاشان نظارت دارند، افزود: این واحدهای نظارتی با شرح وظایف نظارت بر ساخت و سازهای شهری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز با مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه در مرحله نخست اخطار و در مراحل بعدی برخوردهای قانونی همانند ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰، تعطیلی فرآیند ساخت و ساز و غیره را پیگیری می کنند.

صدور ۴۵۷ حکم تخریب در کمسیون های بدوی و تجدید نظر

معاون شهرسازی شهرداری کاشان با بیان اینکه احکام منجر به تخریب سال گذشته در کمیسیون بدوی ۲۹۳ و در کمیسیون تجدیدنظر ۱۶۴ مورد بوده است، ابراز داشت: در کمیسیون بدوی ۲۰۱ جلسه برای بررسی دو هزار و ۸۳۶ پرونده تشکیل و ۹۸ جلسه نیز برای بررسی مجدد یک هزار و ۳۶۵ مورد پرونده در کمیسیون تجدیدنظر برگزار شده است.

وی ضمن تاکید بر تعیین الزامات نماهای ساختمانی مبتنی بر شرایط فرهنگی و اقلیمی کاشان گفت: این الزامات توسط کمیته نما که در راستای مشاوره، تهیه الگوهای نما در داخل شهر با توجه به اقتضائات منطقه ای و تدوین دفترچه قوانین و مقررات شهرداری کاشان در سال ۹۲ آغاز به کار کرده است، تهیه و تدوین شده است.

افزایش ۴۱ درصدی صدور پروانه های ساختمانی

نعناکار از افزایش ۴۱ درصدی صدور پروانه های ساختمانی صادر شده در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۳۰۹ پروانه ساختمانی به مساحت زیربنای ۱۲۰ هزار و ۸۸۸ متر مربع صادر شده است که از لحاظ مساحت زیربنا ۵۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی ضمن اشاره به آمار صدور پروانه های ساختمانی در سال گذشته افزود: در سال گذشته یک هزار و ۱۴ پروانه ساختمانی در مناطق پنج گانه با مساحت زیربنای ۳۸۹ هزار و ۶۶۷ متر مربع صادر و علاوه بر آن، ۴۴۱ مورد اصلاح پروانه، ۳۶۲ مورد تمدید پروانه، ۶۲۹ مورد گواهی صدور، ۱۹۰ مورد مجوز و ۱۱ هزار و ۳۶۵ مورد مفاصاحساب و ۳۱۶ مورد تفکیک اراضی نیز در این مدت صورت گرفته است.

مهر

برچسب ها:

پروانه ،ساختمان ،شهرداری ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman