مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان خبر داد؛

واگذاری بیش از 15 هزار سند روستایی

واگذاری بیش از 15 هزار سند روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۲۲:۰۴ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۹

جشن واگذاری سند روستایی با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای لاهیجان و لنگرود واقع در شرق استان گیلان برگزار شد .
به گزارش اخبار ساختمان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در جشن واگذاری ۸۵ سند روستایی شهرستان لاهیجان گفت: از آغاز واگذاری سند تاکنون ۱۵ هزار و ۴۱۰ سند روستایی در شهرستان لاهیجان واگذار شده است.

محمد اکبرزاده افزود: طی یک سال اخیر با اعتبار ۴۳ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال در ۱۰ روستای شهرستان لاهیجان طرح هادی اجرا و با اعتبار چهار میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال هم در ۱۵ روستای این شهرستان طرح هادی تهیه و بازنگری شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سند ۲۰۸ متقاضی در روستای سرشکه شهرستان لاهیجان در دست بررسی و آماده صدور سند و واگذاری به روستاییان است که تا پایان سال واگذار می شوند و پرونده صدور سه هزار و ۲۰۰ پرونده سند روستایی نیز نزد بنیاد مسکن برای شهرستان لاهیجان قرار دارد که تا پایان سال منجر به صدور سند مالکیت خواهد شد.

اکبرزاده یادآور شد: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۳۴ جلد سند در روستای شهرستان لنگرود نیز صادر شده که از یک هزار و ۱۷۶ جلد آماده واگذاری به روستاییان این شهرستان ۱۰ سند در روستای دریاسر لنگرود به صورت نمادین به روستاییان واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: شاخص برخورداری از سند روستایی در استان ۸۲ درصد است که این سند در لاهیجان ۵۱ درصد است و این شهرستان جز سه رده اول استانی محسوب می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: کار صدور و واگذاری اسناد روستایی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بنیاد مسکن در حال انجام است.

محمدرضا شاملو افزود: اوایل سال جاری تفاهمنامه مشترکی بین بنیاد مسکن استان، سازمان ثبت اسناد و املاک و استانداری گیلان مبادله و مقرر شد سالیانه ۲۵ هزار سند برای املاک روستایی و یا شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سطح استان صادر شود که بنیاد مسکن در ابعاد فنی و کارشناسی تجهیز شده و آماده این کار است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوریم با همکاری‌ها و حمایت‌های فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها برای اطلاع رسانی و آماده کردن مردم برای تشکیل پرونده اقدام شود تا بتوانیم به این هدفگذاری برسیم.

وی اظهار داشت: در استان گیلان اراضی کشاورزی بسیار اهمیت دارد و سرمایه بین نسلی هستند و باید به حفظ این اراضی توجه شود و در الحاق محدوده‌ها باید خیلی دقت بیشتری داشته باشیم تا اراضی باغی و کشاورزی تغییر کاربری داده نشوند.

شاملو ادامه داد: یکی از کارها که باید در استان گیلان و لاهیجان اتفاق بیافتد بخش گردشگری روستایی است که در این بخش دهیاری‌ها خیلی می‌توانند اثرگذار باشند.

وی توصیه کرد: شوراها و دهیاری‌ها باید دنبال منابعی غیر دولتی باشند و به اعتبارات دولتی متکلی نباشد و همین منظور در برخی مناطق روستایی بازارهای محلی درست شده و مدیریت آن به دهیاری‌ها واگذار شده است.

ایرنا

برچسب ها:

سند ،روستایی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman