مدیرکل تعاون و کار استان قزوین خبر داد:

تسهیل در فرآیند بیمه کارگران ساختمانی

تسهیل در فرآیند بیمه کارگران ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۱ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از تسهیل در فرآیند بیمه کارگران ساختمانی قزوین و نحوه رسیدگی به شکایات آن‌ها خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا گروسی از تسهیل در فرآیند بیمه کارگران ساختمانی قزوین و نحوه رسیدگی به شکایات آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: طبق مصوبه کارگروه اصلی قانون موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان، کارگران ساختمانی متقاضی بیمه می‌توانند از طریق سامانه http://www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اطلاعات افراد ثبت‌شده به کمک سایر پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در بانک داده سامانه (شامل مجوز در دیگر اصناف، کارت بهداشت، وسایل نقلیه عمومی، کارت مهارت فنی، سازمان ثبت‌احوال و...) اعتبارسنجی شده و در صورت تأیید اولیه، فرد متقاضی از طریق بازرسان و سربازرس معرفی‌شده از طرف کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور مورد بازرسی میدانی قرار گرفته و احراز اشتغال شده و در سامانه ثبت می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: متقاضیانی که در هرکدام از مراحل مذکور رد شده و یا شرایط لازم برای پوشش بیمه اجتماعی را نداشته باشند می‌توانند دلایل رد درخواست خود را در سامانه مشاهده نمایند و درصورتی‌که به این دلایل اعتراض داشته باشند می‌توانند صرفاً از طریق سامانه نسبت به ثبت اعتراض و دلایل مرتبط با آن (از طریق آپلود مدارک در سیستم) اقدام نمایند.

وی ادامه داد: به‌منظور رسیدگی به اعتراضات متقاضیان، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و انجمن صنفی کارگران و کارفرمایان ساختمانی در معاونت امور اجتماعی اداره کل تشکیل می‌گردد.

گروسی در پایان یادآور شد: در همین راستا در شش‌ماهه اول سال به اعتراضات حدود ۶۰۰ نفر از کارگران ساختمانی استان رسیدگی شده است.

مهر

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman