وزیر راه؛

دولت هیچ دخالتی در حوزه اجاره ندارد

دولت هیچ دخالتی در حوزه اجاره ندارد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۲ | ۱۳۹۸/۰۴/۲۰

وزیر راه: مشوق‌هایی برای صاحبخانه‌هایی که مستاجران را مراعات می‌کنند در نظر گرفته شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره مالیات بر خانه‌های خالی گفت: خانه‌های خالی یک عاملی است که منابع کشور را در تله قرار داده است و اگر این خانه‌ها در مدار قرار گیرد و استفاده شود به رونق تولید کمک می‌کند.

وی ادامه داد: برای اینکه تحرکی ایجاد شود باید یک سیاست اطلاعاتی دقیقی وجود داشته باشد تا سازمان امور مالیاتی بتواند اقدام کند در این راستا تعاملاتی با دستگاه‌هایی که اشراف به داده‌ها دارند صورت گرفت تا این داده‌ها، محوری برای بهره برداری سازمان امور مالیاتی باشد.

وی بیان کرد: در گذشته وظیفه‌ای که قانون برای ما گذاشته بود مشخص نبود این کار در دستور کار ما قرار دارد و به دنبال این هستیم که امسال محقق شود.

وی درباره قانون رابطه مستاجر و مالک گفت: دولت در هیچ زمانی در حوزه اجاره مداخله‌ای نداشته است و در قانون مالک و مستاجر، ناظر طرفین بوده است ما در اصلاحیه ماده ۵ قانون مالیات مستقیم در بحث تبصره ۱۱ مشوق‌هایی برای موجرانی که مراعات مستاجران را می‌کنند، ارائه و به دولت ارسال کردیم.

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر

وزیر راه: سقف تسهیلات فردی مسکن مهر در برخی شهر‌ها ۵ میلیون تومان و در یک شهر ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

محمد اسلامی در حاشیه هیئت دولت درباره افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر گفت: شب گذشته در شورای پول و اعتبار، تسهیلات فردی برای ۲۰۲ هزار واحد مسکونی مهر افزایش یافت.

وی ادامه داد: به منظور تحرک برای تکمیل واحد‌های مسکونی مهر مصوبه افزایش قیمت را از شورای پول و اعتبار دریافت کردیم به همین منظور تسهیلات در برخی از شهر‌ها ۵ میلیون تومان و در یک شهر ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

شب گذشته در هزار و دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار که به ریاست عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی، برگزارشد، پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم اتمام طرح‌های مسکن مهر تا پایان امسال، شورای پول و اعتبار برای ایجاد فضای رقابتی و تسریع در تعیین تکلیف طرح‌های باقیمانده طرح مسکن مهر با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای دویست هزار واحد مسکونی موافقت کرد.

صداوسیما

برچسب ها:

مسکن ،اجاره ،قیمت ،مالیات ،مهر ،تسهیلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman